Többek között a termékek hatásaival, összetételével és a diéták eredményességeivel kapcsolatban is megtévesztette a fogyasztókat a Norbi Update-termékek forgalmazója – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. A GVH szombati közleményében kiemelte: a vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, így mérsékelt bírságot szabtak ki, ám még ez is negyvenmillió forint volt.
A cég egyébként is viharos időszakon van túl, nemrég derült ki, hogy az alapító, Schobert Norbert kiszállna az üzletből és inkább felesége vállalkozására koncentrálna.
A GVH szakemberei bő egyéves időtartamot vizsgálva összesen 280 videóbejegyzést néztek át, és arra jutottak, hogy azok megtéveszthették a fogyasztókat a termékek összetételéről, hatásairól, a cég piaci pozíciójáról, illetve egy termék esetében annak forgalmazhatóságáról.
A videók megalapozatlanul hirdették az Update-termékeket egészségre ható tulajdonságra, valamint betegségek megelőzésére, kezelésére utaló állításokkal (pl. „elmúlik a cukorbetegség, elmúlik a magas vérnyomás”).
A posztok emellett megtévesztő állításokat tettek az Update-termékek összetételével kapcsolatban (pl. „cukormentes, csökkentett a szénhidráttartalma”), valamint megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét. A videóbejegyzések szintén jogsértően keltették azt a benyomást, hogy az Update márkához köthető táplálkozás mindenki számára alkalmas az egészségi állapot megőrzésére, javítására, a betegségek megelőzésére, kockázatuk csökkentésére – elhallgatva, hogy az egyéni egészségügyi körülmények erősen befolyásolhatják a szóban forgó diéták alkalmazhatóságát.
Borítókép: Schobert Norbert (Fotó: Mediaworks/Szabolcs László)