Bár csak május 1-jén állt szolgálatba az Országos Mentőszolgálat első két kerékpáros egysége, máris túl vannak az első húsz betegellátáson – írja az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán.
A Központi Mentésirányítás a távolságokat figyelembe véve, az észszerűség határain belül riasztja a kerékpáros egységeket, elsősorban a megadott helyszínekről (Margit-sziget, Városliget) történő közterületi bejelentésekhez – írják.
Az OMSZ úgy fogalmaz:
Kerékpáros bajtársainkat ráadásul nemcsak különféle problémák miatt (sérülések, rosszullétek, zavart tudatállapotú beteg) de olyan esetben is riasztották, amikor a bejelentők csak autóból, sőt volt, hogy hajóról látták úgy, hogy valaki segítségre szorul, valójában azonban nem volt szükség mentőellátásra.
Tavaly már többször lehetett látni a belvárosi sétálóutcákban, és tömegrendezvények környékén is a mentőkerékpárokat – írja a Világgazdaság. Angliában, ahol két évtizedes jó gyakorlattal mutatnak példát a speciális egység tagjai, évente 17 ezer esethez irányítják a biciklis mentőket, akik jellemzően, szükség esetén mentőautók megérkezéséig látják el a betegeket, sérülteket.
A magyar speciális egységben többlet bérezés ellenében mentőápolók és mentőtisztek teljesítenek szolgálatot.
A járműpark és a személyzet bővítése is tervben van – írta meg a Világgazdaság. A könnyen mozgósítható kerékpáros mentők bevethetőségére végtelen variáció van, a városokban és a mentőállomosoktól távoli falvakban is jó szolgálatot tehetnek.
A járműpark azonban csak az egyik kritérium a bővítéshez, a másik a humán erőforrás, ami a keresztmetszetet ugyancsak tovább szűkíti.
Borítókép forrása: Országos Mentőszolgálat