Politikai marketingre használja a BKK az utasforgalmi tájékoztató rendszerét

Politikai marketingcélokra használja a főváros a BKK járatait, hangosbemondóit és felületeit. A korábbi ciklusokban egyszer sem fordult elő, hogy a metrólejáratok hatalmas üvegfelületeire politikai üzeneteket plakátolt ki a fővárosi vezetés. Megkérdeztük a Budapesti Közlekedési Központot, etikusnak tartják-e, hogy Karácsony Gergely főpolgármester politikai üzenetét közvetítik az utastájékoztatás funkcióját betöltő eszközeiken. Válasz még nem érkezett.

2023. 06. 04. 5:45
Budapest, 2020. november 29. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 6-os vonalán közlekedõ modern Combino villamos a Margit hídon. A kimaradó szakaszon külön pótlóbusz nem közlekedik. *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Juhász Gábor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem válogat a kampányeszközökben a fővárosi vezetés: hatalmas molinókat, táblákat helyeztek el a metrólejáratok feletti üvegpavilonoko. 

A legszembetűnőbb, „Védjük meg Budapestet” felirat a Széll Kálmán téren és a Rákóczi téren található a hatalmas üvegfelületeken, ott, ahol naponta több tízezer utas igyekszik a metróhoz. 

Itt nem áll meg a Budapesti Közlekedési Központ reklámhengere, a nagyobb csomópontokon utastájékoztatási funkciót ellátó hangszórókból is politikai szólamok csendülnek fel meghatározott időközönként, de még a Budapest határán túlmenő környéki buszokon is bemondja a hangszóró Karácsony üzenetét a fővárosi önkormányzat megbízásából. Említhetnénk az egyik legforgalmasabb villamosvonal, a 4-6-os járművei hangszóróinak politikai eszközként bevetését, ahol tinédzsereket buzdítanak politikai véleménynyilvánításra.  

Mint hallható: „Kedves fiatalok, tudjátok, hogy már 14 éves kortól beleszólhattok Budapest ügyeibe?” 

Lapunk korábban megírta, hogy a 14–18 éves, szavazati joggal nem rendelkező gyermekek politikai agitációja több sebből vérzik, sehol a világon nem vontak még be 16 éven aluli fiatalokat a politikai döntéshozatalba. Magyarországon a 18. év a szavazóképes korhatár. A fiatalabbaknak a szülők engedélyével lehet a gyermekeket bármilyen politikai véleménynyilvánításba bevonni, a szülő döntése, hogy mit enged meg. Ezzel szemben a baloldali városvezetés a BKK hangszóróiból közvetlenül a gyermekekhez is szól. 

Nem először fordult elő Karácsony Gergely főpolgármester regnálása alatt, hogy politikai üzeneteket közvetítettek a közösségi eszközt használóknak. Emlékezetes: a pandémia alatt is a kormányt támadó üzeneteket lehetett látni-hallani a BKK felületein.

Ami azért is érdekes, mert a főváros a polgármester személyes döntése nyomán elmulasztotta megkötni a reklámtendert, ami folyamatos bevételt jelentett korábban a fővárosnak. Karácsony Gergelynek 2019-es hatalomra kerülésekor a szabályos közbeszerzésen érvényes és nyertes ajánlatot csak alá kellett volna írnia egy francia hátterű multinacionális céggel. A cég a szerződés szerint évente több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért nyolc éven keresztül.

A BKK-nál érdeklődtünk, hogy etikusnak tartják-e a politikai marketing megjelenítését a járműveiken és az utaskiszolgáló eszközökön. Arról is kérdeztük az utazásszervező céget, hogy bárki – díjfizetés ellenében – használhatja-e reklámcélokra például a villamos hangosbemondóját, vagy ez kimondottan főpolgármesteri privilégium. Választ cikkünk megjelenéséig nem kaptunk.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Juhász Gábor) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.