– Kétpónál befejezték a pálya végleges helyreállítását – írták ma este a Mávinform oldalán. Felidézték, hogy július 9-én egy kisiklott tehervonat rongálta meg a vasutat az érintett vasútvonalon, a helyreállítást előbb az egyik vágányon végezték el, azon július 15-én újraindulhatott a több napon át szünetelő forgalom.
– A kárelhárítás a másik, súlyosan megrongált vágányon folytatódott Tiszatenyő és Mezőtúr között. Augusztus 11-én este a jobb vágányt is visszaadta a vonatforgalomnak a MÁV.
Ennek köszönhetően a két állomás között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon visszaállt az eredeti menetrend
– tájékoztattak.
A balesetről annak idején a Magyar Nemzet is beszámolt. Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval visszahelyezték a vágányra.
A Mávinform összesítése szerint a jobb vágányon mintegy 2 kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak,
helyenként új pályát kellett építeni.
A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került. A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.
Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, amelynek becsült költsége 700 millió forintra tehető.
Borítókép: Több mint egy hónapig tartott amíg teljesen helyreállították a vonalat. Fotó: Mészáros János/szoljon.hu