Helyreállították a vasúti pályát Kétpónál a horrorbaleset után

Nagyjából 700 millió forintba került a javítás, helyenként új pályát kellett építeni.

2023. 08. 11. 22:07
Kétpó, 2023. július 11. A Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat július 9-én kisiklott egyik kocsiját emelik le speciális daruval a sínekről Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél 2023. július 11-én. A tehervonat 17 kocsis szerelvényének kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint. MTI/Mészáros János
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Kétpónál befejezték a pálya végleges helyreállítását – írták ma este a Mávinform oldalán. Felidézték, hogy július 9-én egy kisiklott tehervonat rongálta meg a vasutat az érintett vasútvonalon, a helyreállítást előbb az egyik vágányon végezték el, azon július 15-én újraindulhatott a több napon át szünetelő forgalom. 

Több vasúti teherkocsi is kisiklott Kétpónál (Fotó: MTI/Mészáros János)
Kilenc teherkocsi siklott ki. Fotó: Mészáros János

– A kárelhárítás a másik, súlyosan megrongált vágányon folytatódott Tiszatenyő és Mezőtúr között. Augusztus 11-én este a jobb vágányt is visszaadta a vonatforgalomnak a MÁV. 

Ennek köszönhetően a két állomás között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon visszaállt az eredeti menetrend

– tájékoztattak. 

A balesetről annak idején a Magyar Nemzet is beszámolt. Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval visszahelyezték a vágányra. 

A Mávinform összesítése szerint a jobb vágányon mintegy 2 kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, 

helyenként új pályát kellett építeni.

A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került.  A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket. 

Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, amelynek becsült költsége 700 millió forintra tehető.

Borítókép: Több mint egy hónapig tartott amíg teljesen helyreállították a vonalat. Fotó: Mészáros János/szoljon.hu

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.