Ma Pécsett a tömegközlekedés nem jelent mást, mint járatkimaradásokat, alulfizetett, túlterhelt sofőröket, jegyáremeléseket és csökkenő szolgáltatási színvonalat – jelentette be hétfőn a Fidesz városházi frakcióvezetője. Csizmadia Péter a Bama.hu tudósítása szerint kifejtette: álláspontja szerint változásra van szükség, a pécsiek 2024-ben arról is döntenek, hogy ezt a kilátástalanságot szeretnék tovább nézni és tapasztalni a mindennapokban, vagy pedig szeretnének részeseivé válni annak, hogy együtt felszámolják ezeket az anomáliákat.
Béremelést sürget a Fidesz Pécsett
A fideszes frakcióvezető elmondta, hogy három pontból álló megoldáscsomagot készítettek el, ezt kínálják a pécsieknek. – Minden szervezetnél a legfontosabb az ember, a pécsi tömegközlekedés esetén a sofőrökről van szó.
Színvonalas bérezés nélkül nincsen színvonalas tömegközlekedés sem, sőt, egyáltalán nincs, ezért a mi javaslatunk az, hogy haladéktalanul emeljük meg a helyi járatú Tüke Busz sofőrjeinek a bérét, és igazítsuk legalább a helyi konkurens busztársaság, a Volánbusz sofőrjeinek a béréhez
– fogalmazott. Szavai szerint ezzel megállítható lenne a buszvezetők további elvándorlása, ami a járatkimaradások egyik legfőbb oka, sőt, a sofőrök száma is emelkedhet. A nemzeti oldal szerint ezzel nemcsak a járatkimaradást szüntetik meg, hanem az elmúlt években bezárt és felszámolt járatok egy részét is vissza tudják állítani.
Elektromos buszflottát állítanának fel
Csizmadia Péter kitért arra, hogy a városi buszflotta elöregedőben van, ezért ahhoz, hogy a szolgáltatás színvonala emelkedjen, új, a mai kor kihívásainak megfelelő, fenntartható, kényelmes és környezetbarát elektromos buszflottára van szükség.
– Amennyiben a pécsiek bizalmat szavaznak nekünk, akkor a következő tíz év pécsi beruházásai közül az egyik zászlóshajó-projektünk az lesz, hogy fokozatosan lecseréljük a jelenlegi dízelflottát egy tiszta, elektromos flottára – szól a pécsi Fidesz második pontja.
Ez utóbbihoz kapcsolódik a harmadik vállalás is, ami az elektromos járművek működtetését célozza. – Ez nem megy anélkül, minthogy magunk állítsuk elő az ehhez szükséges energiát, tehát városi napelemparkokat kell létesítenünk, illetve a meglévőket bővíteni szükséges.
Javítani kell a szolgáltatás színvonalát
Ezekkel kívánjuk megoldani a városi tömegközlekedés problémáit, és elérni azt, hogy a pécsiek a megváltott jegyekért, bérletekért valóban jó szolgáltatásokhoz juthassanak. Ehhez kérjük a pécsiek támogatását, és ahhoz, hogy együtt tegyük rendbe a városi szolgáltatást
– hangsúlyozta.
Csizmadia Péter kérdésre válaszolva kitért arra is, hogy hiába van kész már három éve három pécsi napelempark, a szocialista–DK-s önkormányzat nem indította el azokat, holott évente félmilliárd forint értékben termelhetnének áramot ezek a létesítmények.
Ha működnének, akkor például az áramszámlára most fordított 500 milliót a sofőrökre is lehetne költeni.
Szintén kitért arra is, hogy a jelenlegi nehéz helyzetben a Tüke Busz vezérigazgatónak adandó prémium helyett ezeket az erőforrásokat a dolgozókra, a sofőrökre kellene fordítani.
Borítókép: Péterffy Attila, Pécs baloldali polgármestere (Fotó: Facebook/Péterffy Attila)