Karácsony Gergely azt állítja, hogy a kormányhivatal eltöröltetné a fővárossal a teherforgalmi behajtási díjat, így a kormány a fővárosiakra zúdítaná az M0-s autópálya teherforgalmát.
A valóság azonban több okból sem áll a főpolgármester oldalán, ugyanis a fővárosban a BKK által közzétett térkép szerint most is számtalan olyan közúti szabályozás van, amely megtiltja az autópályákon közlekedő kamionok behajtását a fővárosba.
A fenti térképen jól látható, hogy a főváros belső területeire szinte kivétel nélkül tilos a 7,5 tonnánál nagyobb járművekkel behajtani. A külső kerületekben, illetve a külvárosban pedig a főváros már korábban kijelölt olyan főutakat, amelyen keresztül a célforgalom közlekedhet, míg a mellékutakon és a lakóövezetek többségében 12, 7,5 és 3,5 tonnás korlátozások vannak érvényben, így megakadályozva, hogy a teherforgalom áthaladjon ezeken a területeken.
Emellett fontos kiemelni, hogy a kormány Karácsony Gergely kijelentéseivel ellentétben nem egy Budapest elleni újabb támadást hajtott végre azzal, hogy eltöröltetné a teherforgalmi behajtási díjat, ugyanis a Kúria 2022-ben a budakalászi önkormányzat esetében döntött úgy, hogy a helyi önkormányzat nem szedhet útdíjat a kamionosoktól. Ennek nyomán a kormányhivatal pedig a többi településnek is felszólításokat küldött, amiben kérték a díjbeszedés eltörlését. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy az önkormányzatok szabályozásokkal nem korlátozhatják a tehergépjárművek behajtását.