Mindenki ellenőrizze a választáshoz szükséges okmányai érvényességét, mivel az európai parlamenti és önkormányzati választáson voksolni kizárólag a választás napján érvényes okmányokkal lehetséges – szólított fel közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM). A tájékoztatásban az olvasható, hogy a június 9-i választásokon
a választópolgároknak érvényes személyazonosító igazolvánnyal, útlevéllel vagy vezetői engedéllyel kell igazolniuk személyazonosságukat, illetve a lakcímüket és a személyi azonosítójukat pedig a lakcímkártyával. Lejárt okmánnyal nem lehet szavazni
– figyelmeztettek.
A tárca közleménye szerint fontos, hogy a személyi igazolvány és a jogosítvány is az igényléstől számított nyolc nap alatt készül el, ezért az új okmányt javasolt legkésőbb május 31-ig igényelni, hogy az biztosan átvehető legyen a választás előtt. Az útlevél esetén magasabb illeték befizetése mellett lehetőség van sürgősségi, vagy azonnali – 24 órán belüli – okmányigénylésre is. A választásokra tekintettel június 7-én, pénteken 10 órától hétfőig nem lehet majd új lakcímet bejelenteni, aki pedig pénteken 10 óra előtt elintézi a lakcímváltozás bejelentését, azt már az új címe alapján veszik fel a választói névjegyzékbe – közölték.
Közleményükben hangsúlyozták, hogy a legtöbb kormányablak a választás hétvégéjén, június 8-án szombaton és 9-én vasárnap is nyitva lesz, így ha a voksolás napján valakinek semmilyen érvényes személyazonosító igazolványa sincs, ideiglenes személyi igazolványt igényelhet, amivel lehetséges a szavazás. Ezeken a napokon kizárólag személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre és a lakcímkártya pótlására lesz lehetőség – áll a közleményben.