Működik a Keleti pályaudvar – kezdte új Facebook-bejegyzését Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter kiemelte „A MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés. A teljes országra kiterjedő rendkívüli váltóvizsgálatok a nyugati irányba vezető pályaszakaszokon még tartanak, így azokon ma délre várható a menetrendszerű közlekedés visszaállása.”
Lázár az elmúlt napok eseményeire reagált, azokat ugyanis megsínylette a MÁV. Vasárnap például balesetben eltört egy váltó, és a kisiklott egy szerelvény, ezáltal a Keleti pályaudvar teljesen lebénult. A miniszter megköszönte a MÁV-osok munkáit, az utasok türelmét,
„Köszönettel és elismeréssel tartozunk mindenekelőtt annak a több mint száz vasutas kollégának, akik feszített tempóban dolgoztak a helyzet megoldásán és a zavarok elhárításán.
Köszönjük az utasok türelmét, megértését és közreműködését is.
Köszönjük azoknak a médiatermékeknek a munkáját is, akik gyors és korrekt tájékoztatást adtak, ellentétben azokkal az orgánumokkal, akik néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották. Ez biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain.”
Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen.
– emelte ki a miniszter.
Közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot – hangsúlyozta.
„Azok a fejlesztések, amelyekre hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemeznünk, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg. Még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul.” – világított rá Lázár.
„A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt. Ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több. Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet” – fogalmazott.
„Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt” – zárta monológját a miniszter.