A halloween Magyarországon nem olyan régen jelent meg, és sokan szeretik, hiszen egy farsanghoz hasonló jelmezes buliról van szó. Mindez persze kiváló üzlet a ruhagyártók, az édességipar vagy éppen a horrorfilmgyártók számára. A csontvázas vagy halálfejes jelmezek segíthetik a gyerekeket a csokigyűjtésben is, és a legnagyobb édességgyártók előszeretettel dobnak piacra halloweenes termékeket is.
A hazai édességgyártók és áruházláncok is azt tapasztalják, hogy kelendők a szezonális termékek,
az Auchan például az ünnephez kapcsolódó termékek forgalmának három-négyszeres növekedéséről számolt be pár év alatt – írja a Világgazdaság.
A csokoládék és a cukorkák mellett a különböző dekorációs termékek is kelendők ilyenkor. Népszerűek a lámpások, a maszkok, hajráfok, kalapok, valamint a különböző eldobható papírtermékek, szalvéták, ablakmatricák és lufik is.
A magyar piac azonban így is eltörpül az amerikai mellett, ahol tavaly 12,2 milliárd dollárt költhettek az emberek a halloweenhez kapcsolódóan.