– Gyorsabban a vasúton és gördülékenyebben a közúton – újjáépítjük a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat. A csaknem ötven kilométer hosszú vasúti pálya újjáépítése fogja a két város közötti kapcsolatokat erősíteni – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán.
A tárcavezető azt hangsúlyozta: emellett fontos céljuk az is, hogy a fejlesztés részeként – a 471-es út vasúti csomópontjának átépítésével – a városi közlekedést akadályozó forgalmi dugót is felszámolják.
Továbbá százmilliárdokból építik újjá a vasúti pályaudvarokat, két napja Lázár János erről is beszélt. Mindezt magántőke bevonásával kívánja a kormány megvalósítani. A tárcavezető Debrecenben a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a pályaudvar-fejlesztést nem koncessziós formában, hanem közös üzletben valósítják meg.
„A koncepció az, hogy a Magyar Államvasutak és a magánbefektető egy közös ingatlanfejlesztési társaságot hoz létre, amelyben a MÁV maximum 25 százalék részesedéssel bír. Az ingatlant a magyar állam adja, a tőkét pedig a magánbefektető hozza” – magyarázta.
A miniszter hangsúlyozta, az ingatlant nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, hazai magántőke társulásával viszont sok száz milliárdos forrásra számítanak. A debreceni pályaudvar a tárcavezető szerint tízmilliárdos nagyságrendű tőkével megújítható, a Déli pályaudvar viszont önmagában harminchektáros budapesti ingatlanfejlesztési projekt tud lenni, amihez eurómilliárdok szükségesek.