Lázár János bejelentette: újjáépítik a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat

Egyúttal a forgalmi dugót is felszámolják.

Forrás: Facebook/Világgazdaság2024. 10. 18. 12:47
IMG_3131
20211104 Hódmezővásárhely Beszámoló a tram train-ről. Képen: Lázár János országgyűlési képviselő, a tram-train beruházás kormánybiztosa Fotó: Tábori Szilvia TSz Délmagyarország Fotó: Tábori Szilvia
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Gyorsabban a vasúton és gördülékenyebben a közúton – újjáépítjük a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat. A csaknem ötven kilométer hosszú vasúti pálya újjáépítése fogja a két város közötti kapcsolatokat erősíteni – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán. 

A tárcavezető azt hangsúlyozta: emellett fontos céljuk az is, hogy a fejlesztés részeként – a 471-es út vasúti csomópontjának átépítésével – a városi közlekedést akadályozó forgalmi dugót is felszámolják.

Továbbá százmilliárdokból építik újjá a vasúti pályaudvarokat, két napja Lázár János erről is beszélt. Mindezt magántőke bevonásával kívánja a kormány megvalósítani. A tárcavezető Debrecenben a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a pályaudvar-fejlesztést nem koncessziós formában, hanem közös üzletben valósítják meg. 

„A koncepció az, hogy a Magyar Államvasutak és a magánbefektető egy közös ingatlanfejlesztési társaságot hoz létre, amelyben a MÁV maximum 25 százalék részesedéssel bír. Az ingatlant a magyar állam adja, a tőkét pedig a magánbefektető hozza” – magyarázta.

A miniszter hangsúlyozta, az ingatlant nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, hazai magántőke társulásával viszont sok száz milliárdos forrásra számítanak. A debreceni pályaudvar a tárcavezető szerint tízmilliárdos nagyságrendű tőkével megújítható, a Déli pályaudvar viszont önmagában harminchektáros budapesti ingatlanfejlesztési projekt tud lenni, amihez eurómilliárdok szükségesek.

 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.