Történelmi léptékű fejlesztések jönnek a vasútnál

Létrejön az egységes nemzeti személyszállító vállalat.

Forrás: Origo2024. 10. 03. 17:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Januárban létrejön az egységes nemzeti személyszállító vállalat, a MÁV Személyszállítási Zrt., egyúttal jelentős vasúti fejlesztések kezdődnek. Ehhez a hazai forrás rendelkezésre áll, a visszatartott uniós források beérkezéséig a kormány hitelt kíván felvenni az Európai Fejlesztési Banktól – jelentette be a V-Híd Magyar Vasút konferencián Csepreghy Nándor, és Építési és Közlekedési Minisztérium miniszter-helyettese a V-Híd Magyar Vasút konferencián, amiről az Origó cikkezett.

 

Jelentős fejlesztések kezdődnek hamarosan

A miniszterhelyettes a tárca vasútfejlesztési terveinek ismertetésekor kifejtette: a gyorsforgalmi úthálózat olyan ütemben fejlődött, hogy ezen a téren elérte a legfejlettebb nyugati országok szintjét. Mindazonáltal most a vasúti fejlesztésnek kell előtérbe kerülnie. 

Amíg a magyar kormány és az uniós vezetők között nem jutnak nyugvópontra azok a viták, amelyek miatt nem érkeznek a hazánknak jogosan járó uniós források, és aminek a fő kárvallottja a vasút, a kormány nekilát a tízéves vasútfejlesztés megvalósításának. 

Mint arról lapunk beszámolt , az ehhez kapcsolódó ötpontos közlekedési akciótervet Lázár János miniszter jelentette be. Összességében kétmilliárd eurós vasútfejlesztési program indul, amely felerészben magyar forrásból, felerészben az Európai Beruházási Banktól várt hitelből valósulna meg. A kormány már beadta a banknak a hitelkérelmét, hónapokon belül döntés várható. Ennek nyomán vasúti pályafelújítási, komplex fejlesztési program kezdődhet meg 2025-ben.

 

Új közlekedési vállalat régi márkanevekkel

 A Világgazdaság kiemelte: ez a tímilliárd eurós, átfogó fejlesztés része lesz, amelynek első szakaszában 

megújul közel 2000 kilométer pálya, megszűnnek a lassújelek 119 kilométeren és korszerű forgalomirányítást vezetnek be. 

A Lázár János által bejelentett akciótervben szerepel továbbá, hogy az utaskomfort növelésére piaci tőkét is bevonnának: a befektető felújítaná a pályaudvart, ezért a vasútüzemi területen kívüli részeket használhatná. Ilyen megoldást alkalmaznának többek között a Déli pályaudvarnál. A kisebb vasútállomásokat a MÁV saját erőből fejlesztené.

Mint ismeretes, átszervezik a MÁV-ot, és 2025. januártól létrejön az egységes nemzeti közlekedési vállalat, amely pályavasúti, személyszállító, és személyszállító szolgáltató egységből áll. Tevékenységét a MÁV Zrt. fogja majd össze. Az új MÁV Személyszállító Zrt. létrejötte mellett azonban megmaradnak az eddigi márkanevek, azaz a MÁV, a Volán és a HÉV. Az integráció célja nem létszámcsökkentés, hanem a hatékonyságnövelés.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Facebook/MÁV)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.