Elképesztő összeggel támogatta a fővárosi önkormányzat a rendezvényszervező és márkaépítő cégét

Úgy tűnik, hogy a szűkölködő önkormányzat koránt sincs olyan rossz helyzetben, mint ahogy azt Karácsony Gergely állítja.

2024. 11. 13. 14:17
KARÁCSONY Gergely; KISS Ambrus
A Fővárosi Közgyűlés alakuló ülése Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint 1,3 milliárd forinttal támogatta a fővárosi önkormányzat a Budapest Brand elnevezésű fővárosi céget. A vállalat éves üzleti tervéből kiderül, hogy a főváros csaknem 950 millió forinttal támogatta a cég működését, és további 370 millióval a Budapest Brand által szervezett szakmai programokat. 

A fővárosi önkormányzat a több mint egymilliárdos támogatást egy olyan időszakban folyósította a rendezvényszervező cégének, amikor a város pénzügyi helyzete Karácsony Gergely bevallása szerint súlyos, az elmaradt fejlesztések és romló közszolgáltatások pedig egyre több kritikát kapnak.

 

Mire költik a milliárdokat?

A Budapest Brand Zrt. célja, hogy javítsa a város imázsát, és támogassa a főváros kulturális és turisztikai életének fellendítését. E tevékenysége elvben üdvözlendő lenne, azonban a közelmúltban elérhetővé vált költségvetési adatokból egyértelmű, hogy a szervezet által használt források nem a város alapvető problémáinak megoldására irányulnak.

A szervezet kiadásainak túlnyomó része rendezvények szervezésére, kampányokra és egyéb, első látásra nem létfontosságú kiadásokra megy el, miközben a város több alapvető feladat ellátásában, például közlekedésfejlesztésben, útfelújításban és közbiztonság növelésében évről évre alulteljesít. 

Mindeközben a Budapest Brand hatalmas szervezeti háttérrel rendelkezik. A szervezet összesen 73 embert foglalkoztat, akinek a bérköltsége csaknem 800 millió forintra rúg évente.

Érdemes megemlíteni, hogy a Budapest Brand Nonprofit Kft. 82,5 millió forintot különített el ebben az évben a közművelődési közfeladatok ellátására. Azonban a listából kiderült, hogy a szervezet sok esetben Karácsony Gergely és a főváros érdekérvényesítését segíti elő ebből a keretből. Többek között 7,5 millió forintot irányoztak elő közvélemény-kutatásra és 15 millió forintot

közcélú tájékoztatás a helyi társadalom közösségi életének és érdekérvényesítésének segítésére, a részvételiség előmozdításával összefüggő tájékoztatási feladatok elvégzésére.

Fontos megemlíteni, hogy a kormányt hibáztató plakátkampány arculatát is a Budapest Brand Nonprofit Kft. tervezte, de készítettek kisfilmet Karácsony Gergely főpolgármesterré választásának évfordulójára is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.