Több mint 1,3 milliárd forinttal támogatta a fővárosi önkormányzat a Budapest Brand elnevezésű fővárosi céget. A vállalat éves üzleti tervéből kiderül, hogy a főváros csaknem 950 millió forinttal támogatta a cég működését, és további 370 millióval a Budapest Brand által szervezett szakmai programokat.
A fővárosi önkormányzat a több mint egymilliárdos támogatást egy olyan időszakban folyósította a rendezvényszervező cégének, amikor a város pénzügyi helyzete Karácsony Gergely bevallása szerint súlyos, az elmaradt fejlesztések és romló közszolgáltatások pedig egyre több kritikát kapnak.
Mire költik a milliárdokat?
A Budapest Brand Zrt. célja, hogy javítsa a város imázsát, és támogassa a főváros kulturális és turisztikai életének fellendítését. E tevékenysége elvben üdvözlendő lenne, azonban a közelmúltban elérhetővé vált költségvetési adatokból egyértelmű, hogy a szervezet által használt források nem a város alapvető problémáinak megoldására irányulnak.