– Az autósok kiszorítása évek óta folyamatos, és mindeközben azt látjuk, hogy a P+R-parkolók nem épülnek meg, amelyek szükségesek lennének ahhoz, hogy az emberek le tudják tenni az autóikat. Amelyik parkoló megépült még Tarlós István vezetése alatt, azokból többet fizetőssé tettek Karácsonyék – mondta el a Magyar Nemzetnek Szepesfalvy Anna. A fideszes fővárosi képviselő arra a főpolgármesteri kijelentésre reagált, miszerint lépésről lépésre szorítaná ki az autósokat a balliberális vezetés a fővárosi utakról.
– Nem fejlesztik úgy a BKV rendszereit, itt különösen a kötött pályás közlekedésre gondolok, hogy valós alternatívát tudjunk nyújtani az autósoknak, hogy tényleg könnyen, gyorsan, kényelmesen, jóval olcsóbban és környezetbarát módon tudjanak eljutni a desztinációkra. Arról nem beszélve, hogy a létező BKV-járatoknak az állapota sem kielégítő. Nagyon komoly visszaesést lehet tapasztalni a köztisztasági és közbiztonsági állapotokban is – mutatott rá az egyik komoly problémára a képviselő. Beszédes Karácsonyék részéről, hogy a Fidesz–KDNP-frakció benyújtott egy előterjesztést, ami arról szólt, hogy a fővárosi rendészet és a rendőrség közösen járőrözzön Budapest közterületein is, ne csak a BKK-járatokon.
Ezt a rendpárti javaslatot nem fogadta el a közgyűlési többség, helyette csak a közösségi közlekedésre korlátozódó rendészetet szavazták meg.
Ezzel feltehetően politikai szándékkal gesztust gyakoroltak Vitézy Dávid felé. A kampányban a főpolgármester még hevesen tiltakozott a BKK-rendészet létrehozása ellen, mert szerinte a közösségi közlekedésben felbukkanó erőszakos kéregetők, a maguk alá vizelő hajléktalanok és ittas személyek kérdése nem rendészeti probléma, hanem szociális.
– A mi javaslatunk a 2019 előtti állapotok visszaállítását célozta meg. Emlékezetes: a fővárosi rendészet és a rendőrség különböző hatáskörökkel tudták egymást támogatni és így többszörözni az utcai jelenlétet. Akkor 37 ezer órányi járőrözési szolgálatot végeztek el közösen. Ez a huszadára csökkent a Karácsony-érában. Az előző gyakorlatot kellene visszaállítani, hiszen nemcsak a BKK járatain járőröztek, hanem a köztereken, az aluljárókban, a parkokban is. Tehát a javaslatunk önmagában nem csak a tömegközlekedést érintette volna. Visszatérve az autósok kiszorítására, szerintünk először kellene fejleszteni, és utána tiltani.
Természetesen nincs azzal gond, ha szeretnénk egy élhetőbb, gyalogos-, biciklis- és BKV-barát fővárost kialakítani, de a fejlesztések nélküli döntések végrehajtása olyan, mintha a főpolgármester szeretné megúszni a házi feladatát, hogy tilt és lezár, de ebben ki is merül ez a folyamat, és nem teszi meg azokat a lépéseket, amelyek ahhoz kellenek, hogy valós alternatívát kínáljon a budapesti autósoknak
– tette hozzá a fideszes képviselő. Szepesfalvy Anna a rakpart átgondolatlan lezárására is kitért, szerinte itt sem végezték el a megfelelő előkészítést, hogy egy ilyen mértékű lezárás megtörténjen.