Karácsony lépésről lépésre szorítaná ki az autósokat Budapestről

Nem áll le az autósok üldözésével Karácsony Gergely főpolgármester, aki egy rádióműsorban ismertette az elképzeléseit. A fővárosi Fidesz–KDNP-frakció szerint nem az élhető, gyalogosbarát főváros gondolatával van probléma, hanem azzal, hogy a városvezetés nem nyújt alternatívát az autóval közlekedőknek.

2024. 11. 03. 6:05
HZ1_1095

20240327 budapest  fovarosi kozgyules karacsony gergely havran zoltan magyar nemzet
Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az autósok kiszorítása évek óta folyamatos, és mindeközben azt látjuk, hogy a P+R-parkolók nem épülnek meg, amelyek szükségesek lennének ahhoz, hogy az emberek le tudják tenni az autóikat. Amelyik parkoló megépült még Tarlós István vezetése alatt, azokból többet fizetőssé tettek Karácsonyék – mondta el a Magyar Nemzetnek Szepesfalvy Anna. A fideszes fővárosi képviselő arra a főpolgármesteri kijelentésre reagált, miszerint lépésről lépésre szorítaná ki az autósokat a balliberális vezetés a fővárosi utakról.

– Nem fejlesztik úgy a BKV rendszereit, itt különösen a kötött pályás közlekedésre gondolok, hogy valós alternatívát tudjunk nyújtani az autósoknak, hogy tényleg könnyen, gyorsan, kényelmesen, jóval olcsóbban és környezetbarát módon tudjanak eljutni a desztinációkra. Arról nem beszélve, hogy a létező BKV-járatoknak az állapota sem kielégítő. Nagyon komoly visszaesést lehet tapasztalni a köztisztasági és közbiztonsági állapotokban is – mutatott rá az egyik komoly problémára a képviselő. Beszédes Karácsonyék részéről, hogy a Fidesz–KDNP-frakció benyújtott egy előterjesztést, ami arról szólt, hogy a fővárosi rendészet és a rendőrség közösen járőrözzön Budapest közterületein is, ne csak a BKK-járatokon.

Ezt a rendpárti javaslatot nem fogadta el a közgyűlési többség, helyette csak a közösségi közlekedésre korlátozódó rendészetet szavazták meg.

Ezzel feltehetően politikai szándékkal gesztust gyakoroltak Vitézy Dávid felé. A kampányban a főpolgármester még hevesen tiltakozott a BKK-rendészet létrehozása ellen, mert szerinte a közösségi közlekedésben felbukkanó erőszakos kéregetők, a maguk alá vizelő hajléktalanok és ittas személyek kérdése nem rendészeti probléma, hanem szociális.

– A mi javaslatunk a 2019 előtti állapotok visszaállítását célozta meg. Emlékezetes: a fővárosi rendészet és a rendőrség különböző hatáskörökkel tudták egymást támogatni és így többszörözni az utcai jelenlétet. Akkor 37 ezer órányi járőrözési szolgálatot végeztek el közösen. Ez a huszadára csökkent a Karácsony-érában. Az előző gyakorlatot kellene visszaállítani, hiszen nemcsak a BKK járatain járőröztek, hanem a köztereken, az aluljárókban, a parkokban is. Tehát a javaslatunk önmagában nem csak a tömegközlekedést érintette volna. Visszatérve az autósok kiszorítására, szerintünk először kellene fejleszteni, és utána tiltani.

Természetesen nincs azzal gond, ha szeretnénk egy élhetőbb, gyalogos-, biciklis- és BKV-barát fővárost kialakítani, de a fejlesztések nélküli döntések végrehajtása olyan, mintha a főpolgármester szeretné megúszni a házi feladatát, hogy tilt és lezár, de ebben ki is merül ez a folyamat, és nem teszi meg azokat a lépéseket, amelyek ahhoz kellenek, hogy valós alternatívát kínáljon a budapesti autósoknak

– tette hozzá a fideszes képviselő. Szepesfalvy Anna a rakpart átgondolatlan lezárására is kitért, szerinte itt sem végezték el a megfelelő előkészítést, hogy egy ilyen mértékű lezárás megtörténjen.

– Karácsony Gergely főpolgármester azt mondja: egyeztetés zajlik a rakpart átépítése kapcsán, miközben már beadta az engedélyezési terveket. Ez nem fair a budapestiekkel szemben. A fővárosnak lenne arra forrása, hogy az autósoknak szóló fejlesztéseket előzetesen létrehozza. Szalai Piroska képviselőtársam részletesen foglalkozik azzal, hogy milyen anyagi helyzetben van valójában a fővárosi önkormányzat. Karácsony Gergely azt mondja, itt minden pénzt elvontak. Az igazság az, hogy a főváros fő bevétele, az iparűzési adó még 2019-ben 165 milliárd forint volt, idén 303 milliárdot várnak ebből a bevételi forrásból. Lehet mondani, hogy a szolidaritási adót is megemelte a kormány, de azért nem ennyivel. Önmagában nem mondhatja a főpolgármester, hogy rosszabb helyzetben lenne, mint Tarlós István volt. Ehhez képest semmilyen komoly fejlesztést nem látunk, csak az átgondolatlanul bevezetett forgalomcsökkentést, sokszor szakmaiatlanul felfestett biciklisávokat, és még nem történtek meg azok a fejlesztések, amelyek ahhoz kellenek, hogy valóban tudjuk csökkenteni az autós forgalmat – hangsúlyozta Szepesfalvy Anna.

 

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.