Lázár János: Háborúskodás helyett alakuljon ki együttműködés a kormánnyal

A fejlesztések között az autópálya és a vasút is megújul.

Forrás: MTI2024. 11. 07. 18:15
Egerág, 2024. november 7. Lázár János építési és közlekedési miniszter a Vágner Ákos Fidesz-KDNP polgármesterrel a megbeszélésük után tartott egri sajtótájékoztatón 2024. november 7-én. A tárcavezető beszélt az M3-as autópálya megújításáról, az egri vár felújításának folytatásáról és vasúti pályaszakaszok korszerűsítéséről. MTI/Komka Péter
Fotó: MTI/Komka Péter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több fejlesztést is bejelentett Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter bejelentette az M3-as autópálya megújítását, az egri vár felújításának folytatását és vasúti pályaszakaszok korszerűsítését is, miután Egerben munkaértekezleten tárgyalt a város új polgármesterével, Vágner Ákossal – közölte az MTI. 

– Ezt a régiót a lehetőségek térségének tekintik, „minden együtt áll ahhoz, hogy együttműködés alakuljon ki a kormánnyal”. – mondta Lázár János

Fontos választási eredmény született, hiszen Salgótarjánban, Miskolcon és Egerben a Fidesz jelöltjeit támogatták a választópolgárok, így minden együtt áll ahhoz, hogy háborúskodás helyett együttműködés alakuljon ki a kormánnyal

– fogalmazott a miniszter.

– Lázár János számos olyan kormányzati intézkedésről beszélt, amely a régió felzárkóztatását szolgálja. A célok között említette, hogy meg kell könnyíteni a fővárosi és az észak-magyarországi régió közötti közlekedést.

Régi ígéretünket váltottuk valóra, amikor 67 milliárd forintból megvalósítottuk az M25-ös autópálya összeköttetését az M3-assal

– emlékeztetett a miniszter. Majd kijelentette: az északkelet-magyarországi régió számára egy nagy volumenű útfelújítási programot indítanak: 

az M3-as autópálya újjáépítését.

Az autópályát az elkövetkező években a kormány – a kezelőjével konzorciumban – teljes egészében újjáépítteti. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van – mondta el a miniszter. Hozzátette: a sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg.

Lázár János kitért arra is, hogy Eger a magyarországi turizmus egyik legfontosabb célpontja, a város mégis az iparűzésiadó-bevételből él, amely zömmel az ottani autóipari vállalatoktól érkezik. Meg kell teremteni annak feltételeit, hogy a turizmus is hozzájáruljon az egriek jobb megélhetéséhez – hangoztatta.

Az idegenforgalom fejlesztését szolgálja az egri vár felújítása is, amely az előző vezetés idején abbamaradt

– emelte ki.

Eger önkormányzata és a kormány egy új, 10 éves együttműködési megállapodást köt az egri vár fejlesztésére, ennek első lépéseként a tárca egymilliárd forintot biztosít már most december 31-ig, hogy a vár fejlesztését újra tudják kezdeni

– jelentette be a miniszter.

Lázár János azt is elmondta, hogy a 25-ös elkerülő út építése is megkezdődhet, ez 16,5 kilométer hosszú lesz, és 100 milliárd forintba kerül. Valamint megszületett a konszenzus a keleti oldalról, a lakóövezettől minél távolabbi útvezetésről, megvan a környezetvédelmi engedély is ez év június 21-étől. „A tárca felelőssége a tervek elkészülése,ami másfél-két milliárd forintba fog kerülni. Ezt a közlekedési tárca biztosítja” – mondta.

A miniszter azt is bejelentette, hogy a vasúti pályát is korszerűsítk: 135 milliárd forintba kerül a Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása, ami körülbelül 20 perc menetidő-csökkenést jelent majd az Eger-Budapest relációban.

Egy olyan turisztikai célpont, mint Eger, megérdemli azt, hogy ha megépül a megfelelő kapacitású pálya, akkor legyen Budapest-Eger direkt vasúti összeköttetés. Ehhez természetesen a vasúti korszerűsítés elvégzésére van szükség

– fogalmazott Lázár János. Hozzátette: a helyi és a helyközi közlekedésben is komoly változásokat terveznek, mert a Volán 10 évre megkapja a közúti autóbuszos szolgáltatás lehetőségét, és ez az egész autóbuszos park felújítását is biztosítja majd.

Az egri ipari park nem tud fogadni további vállalkozásokat, ezért megvizsgálják, hogy azt a 10 hektáros területet, amellyel a MÁV rendelkezik itt, miként tudná átvenni a város – ismertette.

Borítókép: Lázár János (Fotó: MTI/Komka Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.