Sok mézet eszünk, de még nem eleget: népszerűsítő kampány indult

Sok múlik a fogyasztókon. Termelői mézet vagy az élelmiszerüzletekben a száz százalékban hazai termelésből származó mézet vásároljanak.

Forrás: MTI2024. 11. 12. 21:14
BROSS Péter; ONDRÉ  Péter; FELDMAN Zsolt
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára (k), Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke (b) és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője (j) a mézfogyasztást, kiemelten a hársméz fogyasztását népszerűsítő kampányt beharangozó budapesti sajtótájékoztatón a Normafa Rendezvényházban 2024. november 12-én. (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkezdődött a mézfogyasztást ösztönző idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz áll.

A kampányt beharangozó keddi budapesti sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: a kiváló minőségű hazai mézből mintegy 10 ezer tonna fogy el Magyarországon. Feldman Zsolt felidézte: az Európában megtermelt méz az európai fogyasztás mintegy 60 százalékára elegendő, korábban ez a hiány jó hátszelet adott a magyar méztermelésnek. Az elmúlt években ugyanakkor megerősödtek

az Európai Unión kívülről érkező olcsó mézek, mézhamisítványok, amelyek jelentős károkat okoznak a minőségi mézet előállító magyar méhészeti ágazatnak

– emelte ki.

Az államtitkár szerint különösen fontos a magyar méz fogyasztásának növelése, ezt támogatja a most induló kampány is. Felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon sok múlik a fogyasztókon, azon, hogy közvetlenül termelői mézet vásárolnak, illetve az élelmiszerüzletekben a száz százalékban hazai termelésből származó mézet választják. A fogyasztók tudnak a legtöbbet tenni egyrészt a saját egészségükért, másrészt a magyar méhészetért és annak jövőjéért – fogalmazott. Feldman Zsolt kiemelte, hogy kormányzat a saját eszközeivel tesz lépéseket. Felidézte egyebek mellett, hogy

évekig tartott, de elérték, hogy egyértelmű legyen a különböző országokból származó mézkeverékek jelölése az Európai Unióban.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: 2018 óta szerveznek mézfogyasztást ösztönző kampányokat. Jelezte, hogy a tízezer tonna hazai fogyasztásból mintegy hatezer direkt termelői értékesítés során fogy el. A november–decemberi időszakban a hársméz előnyeit népszerűsítik, ami közvetlenül a termelőktől vásárolható, a kereskedelmi láncoknál nincs. Az Agrármarketing Centrum a kampány során szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a termelői mézek különböző ízvilággal és egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a különlegesebb fajtákat is megismerni – mutatott rá az ügyvezető.

Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke ismertette: az idei kampánnyal főként a hársmézre fókuszálnak, ez Magyarországon a fajtamézek között az egyetlen olyan, amely őshonos növényről, az ezüstlevelű hársfáról származik. Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint

2024-ben Magyarországon 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. A méhsűrűség négyzetkilométerenként 13 méhcsalád Magyarországon, ez a legmagasabb a világon. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, Magyarországon évente 10 ezer tonna fogy el.

Borítókép: Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára (k), Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke (b) és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője (j) a mézfogyasztást, kiemelten a hársméz fogyasztását népszerűsítő kampányt beharangozó budapesti sajtótájékoztatón a Normafa Rendezvényházban 2024. november 12-én (Fotó: MTI/Kocsis Zoltán)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.