Motoros szakemberekkel és szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) együttműködésével készülő új KRESZ szabályait – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A szakmai egyeztetésen ismét kiemelt figyelmet kapott a motorosok számára előírható védőfelszerelések, védőruházat kérdése. A motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján a motoros szakemberek javasolták, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is vezetni B kategóriás vezetői engedéllyel.
Ezek a motorok jellemzően rendelkeznek olyan technikai feltételekkel – erősebb fékek, ABS, kisegítő elektronikai rendszerek, megfelelő motorerő –, amelyekkel biztonságosabban lehet részt venni a forgalomban, és a nemzetközi szabályozás változásával párhuzamosan az 50 köbcentiméteres segédmotoros kerékpárok választéka, technikai fejlesztése is egyre szűkül.
Több európai országban már vezethetnek 125 köbcentiméteres motorokat B kategóriás jogosítvánnyal, az ottani tapasztalatokat érdemes felhasználni az új szabályozás kialakítása során.
A szakmai fórumon szó esett a városi motoros közlekedés javítása érdekében a torlódás esetén történő elhaladás várható új szabályairól, de a motoros szakemberek számos további javaslattal segítették az új KRESZ kialakítását.
A következő fórum a jövő év elején lesz, ennek középpontjában a közlekedési infrastruktúra fejlesztését érintően azon szempontok lesznek, amelyek fokozzák a motorosok biztonságát, illetve javítják a közlekedésük feltételeit.
A szakmai fórumon mások mellett részt vett Talmácsi Gábor motoros világbajnok, motorsportedző, -oktató is.