Távozik posztjáról Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója – közölte az önkormányzati cég. A döntést azzal indokolták, hogy Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés tagjainak többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing-feladatait ellátó cégétől.
A közlemény szerint
az így kialakult helyzetben a Budapest Brand legtöbb szakmai programját vagy törölni kellett, vagy átmenetileg fel kellett függeszteni.
A forrásmegvonás miatt a cégnél csoportos létszámleépítést jelentettek be, amely 30 szakembert érint. Felidézték, hogy kulturális, turisztikai és városélményprogramok széles spektrumát valósították meg az elmúlt években, köztük a Budapesti Tavaszi Fesztivált, a főváros 150. születésnapjához kapcsolódó programokat, így a Budapest-nagyregényt, a Budapest-bejárót, a Lánchíd fesztivált, a Bulivillamost, a fővárosi cégek munkatársait bemutató Budapest hősei programot vagy a Metrófesztivált.
A cég által létrehozott programok az elmúlt hónapokban számos rangos nemzetközi és hazai szakmai elismerést nyertek el. Mindeközben elindították a fővárosiaknak kedvezményeket biztosító Énbudapestem applikációt, és az elmúlt öt évben átalakították a turistáknak értékesített Budapest-kártya-portfóliót is, amelynek jelentősen javult a jövedelmezősége, illetve mára a termékcsalád kétharmada teljes egészében digitálisan megvásárolható.
Faix Csaba 2020 februárjától dolgozott a fővárosi önkormányzat cégénél. Mostani posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés. – A kialakult költségvetési helyzet ellenére a cég átszervezés és profiltisztítás után is folytatja közfeladatai ellátását – olvasható a közleményben.