Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu plusszal intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban – hívta fel a figyelmet közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium. Mint írták, a megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket.
A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Aki az Ügyfélkapu pluszt választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra.
A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés.
Fontos, hogy mind az Ügyfélkapu plusz, mind a DÁP regisztrációt január 15. után is el lehet végezni. A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van.