Durván emelkedett az „idegenhibás” vasúti balesetek száma

Százmilliós károk keletkeztek csak az átjárókban.

2025. 02. 15. 13:01
HM_20090210_04944
illusztráció Fotó: Hegedűs Márta Forrás: Hegedűs Márta
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem róható okból, a közlekedés többi résztvevőjének hibájából következtek be – közölte a MÁV-csoport az MTI-vel.

A 2022-ben elindított Érj haza biztonságban! kampány részeként a vasúttársaság újabb ismeretterjesztő, figyelemfelkeltő podcastben hívja fel a figyelmet a vasút veszélyeire.

A közlemény szerint tavaly 55 halálos áldozatot követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése, míg 46-an szenvedtek súlyos sérülést.

A figyelmetlen közlekedés és a KRESZ megszegése miatt 2024-ben 76 vasúti átjárós baleset történt, 15-tel több, mint 2023-ban. Ezek közül 14 baleset követelt emberéletet, 13 baleset súlyos, 13 könnyű sérülésekkel, 36 pedig anyagi kárral járt.

Hozzátették, hogy a MÁV hálózatán az idén eddig 6 baleset történt vasúti átjáróban – feleannyi, mint tavaly –, ezekben két ember meghalt, egy baleset súlyos, egy pedig könnyű sérüléssel járt (a tavalyi év azonos időszakában 12 baleset történt, 3 súlyos és 7 könnyű sérüléssel).

Kiemelték, hogy a MÁV hibájából vasúti átjáróban 2009 óta, több mint másfél évtizede nem történt halálos baleset.

Azt írták, 2024-ben drámaian sok halálos és súlyos balesetet okozott, hogy az emberek tiltott vasútüzemi területen tartózkodtak vagy keltek át. Tavaly 66 gázolás történt, ezekben gyalogosan, kerékpárral vagy elektromos rollerrel közlekedő embereket ütött el a vonat.

A villamos-felsővezeték okozta áramütés tavaly egy áldozatot követelt, és két esetben súlyos, életveszélyes sérüléseket okozott.

A részletes adatok között szerepel, hogy 2024-ben a MÁV hálózatán 103 ember vetett véget az életének a síneken, és 15 öngyilkossági kísérlet történt.

Az útátjárókban történt balesetek következtében a vasúttársaság 2021-ben egymilliárd forintot meghaladó, 2022-ben megközelítőleg félmilliárd, 2023-ban hozzávetőlegesen 150 millió forintos kárral volt kénytelen számolni. A kárérték 2024-ben megközelítette a 200 millió forintot.

Ismét felhívták a figyelmet arra, hogy a villamos-felsővezeték megközelítése életveszélyes, emellett a sínre helyezett tárgyak súlyosan veszélyeztethetik a közlekedő vonatok biztonságát, és a vasút területén el kell kerülni a tiltott helyeket.

Figyelmeztetnek arra is, hogy tartsunk biztonságos távolságot a vasúti pálya mellett,

 a vonatok ugyanis a levegőt tolva örvényhatással haladnak, ez beránthatja vagy kilökheti az úgynevezett elsodrási határon belül tartózkodó embert.

Borítókép: Illusztráció

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.