A vasúti és buszos közlekedés integrációja után egyre többen választják az önkiszolgáló jegyvásárlási lehetőségeket. A MÁV appon keresztül már a jegyek közel 20 százalékát veszik meg az utasok, és a jegyautomaták népszerűsége is nő. Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója szerint az új MÁV+ applikáció tovább gyorsíthatja ezt a trendet.
A magyar közösségi közlekedés hosszú ideig két külön világként működött: a vasút és a buszhálózat nem volt összehangolva, az utazási lehetőségek pedig széttagoltak voltak. Az elmúlt időszakban azonban jelentős változások történtek:
létrejött az ország- és vármegyebérlet, a MÁV és a Volánbusz közös szolgáltatóként üzemel, és egyre inkább egységes rendszerben működik a közlekedés.
Az integráció egyik leglátványosabb eredménye az utazási adatok digitalizálása és elemzése. Az év első hónapjának tapasztalatai alapján a jegyvásárlás egyre inkább az online felületekre terelődik. A MÁV app jelenleg a legnépszerűbb digitális csatorna, amelyen keresztül az összes jegy és bérlet közel 20 százalékát vásárolják meg. A tavaszi fejlesztésekkel pedig még nagyobb áttörés várható: elindul az új MÁV+ applikáció, amely az év végéig fokozatosan új funkciókkal bővül majd.
A fizikai automaták szerepe is növekszik: januárban már minden tizedik jegyet vagy bérletet ezekből vásárolták meg az utasok, amit a jegyautomaták számának folyamatos növelése is segít. Jelenleg országszerte 658 automata működik.
Ugyanakkor a buszos utasok körében még mindig jelentős a fedélzeti jegyvásárlás aránya, ami a megszokás mellett annak is köszönhető, hogy a járműveken már bankkártyás fizetés is elérhető. A MÁV-csoport célja, hogy miközben megőrzi a hagyományos jegyvásárlási lehetőségeket, folyamatosan bővítse az önkiszolgáló megoldásokat és a digitális fizetési opciókat.