Karácsonyék minden autóforgalmat korlátozó intézkedésüket azzal indokolják, hogy a belvárost szeretnék tehermentesíteni. Na most itt egy olyan útszakaszról beszélünk, ami nem a belvároshoz tartozik – mondta el lapunknak Kőrösi Koppány urbanista. A szakember kiemelte, a Mester utcának ugyanolyan fontos sugárúti szerepe van jelenleg, mint az Üllői, az Andrássy vagy a Váci útnak – bár kisebb kapacitással.
A Haller és a Nagykörút között a IX. kerület nagyon sűrűn beépített, hogyha itt korlátozzuk a forgalmat, akkor a mellékutcák fognak bedugulni. Ehhez a forgalomkorlátozáshoz hasonlót csináltak Óbudán, ahol ugye a Frankel Leó úton egy sávra terelték a villamost és az autókat. Itt annak ellenére, hogy két párhuzamos út is van, a Frankel Leó út, a reggeli és esti csúcsidőszakban be szokott dugulni, és egymást akadályozza autó és villamos
– tette hozzá Kőrösi Koppány. A városfejlesztési szakértő szerint mindeközben a parkolóhelyek is el fognak tűnni az utcából, pedig nincs elég parkoló a területen, így várható, hogy a járművekkel rendelkező, középosztálybeli városlakók elköltöznek a környékről.
Itt is az lesz, ami a belvárosi kerületekben: a lakosság el fog költözni, mert nem fogják tudni hova tenni az autójukat. Ráadásul, aki a Mester utcai boltokba szállít, az nem fog tudni megállni, vagyis az áruszállítás is el fog lehetetlenülni. A Mester utcáról kiszorított forgalom – mivel az elképzelések szerint a behajtást is korlátozni fogják – a környező mellékutcákra, valamint az amúgy is túlterhelt Üllői és Soroksári útra fog terelődni
– emelte ki Kőrösi. Hozzátette, a főváros vezetése láthatóan továbbra sem érti meg, hogy a XXI. századi életvitelnek a gépjárművek már szerves részei.
Vannak olyan élethelyzetek, amelyekhez autókra van szükség. Ezt Bécsben – és úgy általában a nyugati városokban – úgy oldották meg, hogy a városlakóknak biztosítanak garázst, és támogatják, hogy csak akkor használják a járműveiket, ha feltétlenül szükséges. Mindeközben fejlesztik a tömegközlekedést és a szolgáltatásokat, hogy csökkentsék az utazási igényeket
– zárta a beszélgetést Kőrösi Koppány.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, a Fővárosi Közgyűlés február 26-i, szerdai ülésén arról döntött, hogy az Útfelújítási program keretében biztosítja a ferencvárosi Mester utca, valamint az újpesti István út és Pozsonyi utca megújításához szükséges pénzügyi fedezetet. A kiviteli tervek már készen állnak, így hamarosan megindulhat az útszakasz felújítása.