A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem fogadja el a Közbeszerzési Döntőbizottság döntését az elektromosbusz-tender kapcsán, és azt bírósági úton megtámadja – közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.

Mint korábban beszámoltunk róla: újabb bírságot kell fizetnie a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) szabálytalan közbeszerzési eljárás miatt. A Közbeszerzési Döntőbizottság által közzétett dokumentumokból kiderült, hogy az ajánlatkérő, vagyis a Budapesti Közlekedési Központ megsértette a közbeszerzésekről szóló 2015. évi törvényt. A döntőbizottság a Walter Katalin által vezetett cégre kétszázmillió forint bírságot szabott ki. Szintén a közbeszerzési törvény megsértése miatt egy másik ügyben további százmillió forint bírságot szabott ki a hatóság.
Vagyis a fővárosi cégnek összesen háromszázmillió forintnyi bírságot kell megfizetnie a jogszabálysértő közbeszerzések lefolytatása miatt.
A Magyar Nemzet információi szerint mindeközben Walter Katalin ismét pályázik a BKK vezérigazgatói pozíciójára. Csaknem két évvel ezelőtt a fővárosnak már több tízmillió forintjába került a Budapesti Közlekedési Központ tévedése. Akkor a Közbeszerzési Döntőbizottság összesen hatvanmillió forintra bírságolta a BKK-t.
A BKK kifogásol
A mostani közlemény szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság kedden jelentette meg elmarasztaló határozatát a BKK két közbeszerzésére vonatkozóan. A BKK szerint a döntőbizottság több mint fél évvel az eredményes közbeszerzés zárása és a szerződéskötés után támadta meg az eljárásokat.
Kiemelték, hogy a közbeszerzési hatóság előzetesen megfelelőnek találta a kiírást, az eljárásban résztvevők sem emeltek kifogást a verseny tisztaságával kapcsolatban, semmilyen jogorvoslati eljárás nem indult, a Közbeszerzési Döntőbizottság ezzel szemben versenykorlátozónak ítélte meg a tárgyalásos eljárást.
Kifejtették, hogy a döntőbizottság az eljárásokkal kapcsolatban azt kifogásolta, hogy a kiírásban előzetesen nem szerepelt a szolgáltatás részeként szállított buszok ütemezett beállásának időpontja, amit a BKK a tárgyalásos szakasz után határozott meg. A BKK bízik abban, hogy a bíróság ítéleteivel igazolja, hogy a vállalat helyesen járt el az eljárások során, és a társaság nem kényszerül a közösségi közlekedési szolgáltatás folytonos és megfelelő minőségű szolgáltatását biztosító gyakorlat megváltoztatására.
Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: Havran Zoltán)