A napsütéses napok számával egyenes arányban nő a motorosok száma a közutakon. De mielőtt a motorjainkra pattannánk, nem árt a tájékozottság, mert durva büntetésekbe futhatunk bele – figyelmeztet a Sonline.
Magyarországon nagyon népszerű közlekedési eszközök a robogók, illetve a nagyobb köbcentis társaik. Az utóbbi években megjelentek a motoros rollerek is, amelyek kedveltsége főleg a fiatalokra jellemző.

A segédmotoros kerékpárok gazdái jobban teszik, ha szem előtt tartják,
az, hogy a járművük nem rendelkezik rendszámtáblával, még nem mentesíti őket a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) befizetése alól.
Úgy látszik, sok járműtulajdonos nincs ezzel tisztában, legalábbis a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) adatai erre utalnak.
Magyarországon kb. 650–700 ezer segédmotoros jármű van, de kevesebb mint 296 ezer járműre kötötték meg a kötelező biztosítást. Az eszközök tulajdonosainak ez már csak abból a szempontból is nagyon fájó lehet, hogy a közúti ellenőrzések során az ilyen esetekre nagyon magas büntetéseket szabhatnak ki. És a tulajdonosok több mint a fele feje fölött ott lebeg Damoklész kardja.
Akik a büntetések nagyságáról és a motorosok helyzetéről bővebben akarnak tájékozódni, ITT megtehetik!
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Michael Nguyen/NurPhoto, AFP)