A korábbi évek nyári időszakaiban a gyakran tapasztalt, átláthatatlan repülőtéri állapotok miatt az országban átfogó intézkedéseket indított el az NKFH – írja a Világgazdaság. Magyarországon a panaszok többsége a három órát meghaladó repülőkésésekre érkezik, bár a hatóság közlése szerint a 2024-es őszi időszakhoz képest javulás volt tapasztalható a repülőtereken.

A járatkésések és járattörlések száma csökkent, amiben szerepet játszott a kormányzat határozott fellépése. Ugyanakkor ezek mérséklődésével nem szűntek meg a légi közlekedés problémái:
a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közlése szerint 106 alkalommal érkezett jelentés a légi utasok jogainak megsértésével kapcsolatban.
A légitársaságok többsége az eljárások alkalmával elismerte kártalanítási kötelezettségét, így nem kellett szankciót alkalmazni.
Az idei évben, az országos átvizsgálás során a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi az utasok fogyasztói jogainak betartását és a panaszkezelési eljárásokat. Továbbá próbavásárlások alkalmával igyekszik feltárni a csalókat, ellenőrzi az ügyfélszolgálatok működését, valamint vizsgálja a légitársaságok honlapjának átláthatóságát.
Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke az ellenőrzésekre válaszul elmondta:
A vizsgálatsorozat célja, hogy a légitársaságok működése átláthatóbbá, a panaszkezelés hatékonyabbá, a fogyasztói jogérvényesítés pedig gyorsabbá váljon.