Négy halálos áldozat kellett, hogy megépüljön a körforgalom

Tizenöt évvel ezelőtt készült el az a lehajtó az M43-as autópályáról, ami a Rákosi utat Makó határában metszi. Gyorsan kiderült, hogy itt egy halálkereszteződés alakult ki: egymást követték a balesetek, összesen jó félszáz, az évek során négyen életüket is vesztették. Az arra járók egy hét után tudták, mi lenne a megoldás, a körforgalom mégis csak három évvel ezelőtt épült meg.

Forrás: DÉLMAGYAR2025. 06. 09. 22:34
A halálkereszteződés helyén most már körforgalom van. (Fotó: Szabó Imre)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Öt nap alatt öt baleset – ezzel indult a Rákosi úti halálkereszteződés története 2010-ben. Ezek a balesetek közvetlenül az átadást követően történtek; közülük akkor még egyik sem követelt emberéletet, de jelezte, hogy a kereszteződés rendkívül balesetveszélyes.

A problémát az okozta, hogy a kereszteződés egy része nehezen volt belátható egy erdősáv miatt, de talán még nagyobb baj lehetett, hogy hiába a 30 kilométer/órás sebességkorlátozás és az elsőbbségadási kötelezettséget jelző táblák, sokan továbbra is rutinból, elsőbbségadás nélkül hajtottak itt át. Ha elkészül az M43-as autópálya teljes szakasza, a forgalom pedig drasztikusan megnő, a helyzet várhatóan még rosszabb lesz – jelezte már akkor a Délmagyar több olvasója is, akik közül néhányan javasolták, hogy épüljön itt mielőbb körforgalom.

 

Halálkereszteződés: négy halálos áldozat

A körforgalom viszont még sokáig nem épült meg. Helyette különféle figyelemfelkeltő, forgalomlassító technikai megoldásokkal próbálkoztak a szakemberek, illetve a rendőrök. A teljesség igénye nélkül helyeztek ki több, nagyobb táblát, ideiglenes terelőeszközökkel leszűkítették a forgalmat, kiirtották az erdősáv egy részét. Ezek persze, ahogyan az várható volt, nem sokat segítettek, a balesetek száma érdemben nem csökkent. Az állam végül – többek között az önkormányzat és Lázár János országgyűlési képviselő nyomására – beadta a derekát és megépülhetett az, ami nélkül átadni sem lett volna szabad a lehajtót. Addig nagyjából félszáz baleset történt és négyen vesztették életüket.

További részletek ide kattintva érhetők el.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.