Így verte át ügyfeleit két hibaelhárítással foglalkozó cég

A vállalkozások szinte elvégzett munka nélkül fizettettek a megrendelőket.

2025. 06. 11. 10:08
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két víz-, gáz- és fűtésszerelést végző vállalkozást ellenőriztek, akik nem tájékoztatták előre a megrendelőket, hogy ha nem kérik az igen drágára árazott javítást, akkor is magas díjat kell fizetniük a kiszálláskor – közölte a Pest Vármegyei Főügyészség.

szerelő
Fotó: Pexels

A főügyészséghez érkezett fogyasztói beadványok szerint a két cég újság- és internetes hirdetéseket tett közzé Pest vármegyében, amelyekben víz-, gáz- és fűtésszerelést vállaltak, akár sürgősségi kiszállással. 

A helyszínre érkezést követően rögtön aláíratták a megrendelőkkel a szerződést, amelyet ott helyben nem lehetett rendesen áttekinteni, mert hosszú és apró betűs volt.

Emellett egy példányt sem adtak belőle a fogyasztóknak. A szerelők a probléma felmérése után a piaci viszonyokhoz képest irreálisan magas szerelési díjat és költséget mondtak be, majd ha azt nem fogadta el a megrendelő, 

akkor pedig igen jelentős, 70 ezer forint körüli díjat követeltek a helyszínen.

A hirdetések mindezt nem tartalmazták, helyette olyanokkal csábították a fogyasztókat a szolgáltatások megrendelésére, hogy „Ingyenes és s.o.s. kiszállás”, illetve a garanciára, valamint a gyors kiszállásra is tettek ígéreteket.

Az ügyészség álláspontja szerint a díj olyan magas összegű volt, hogy azt az újsághirdetésekben egyértelműen fel kellett volna tüntetni. Azt is megállapították, hogy még ha a fogyasztók fel is keresték volna előre a vállalkozások honlapját, akkor is csak nehezen, nem egyértelmű helyen találták volna meg a szolgáltatás irreális díját.

A fogyasztók megtévesztése miatt a vállalkozásokkal szemben a Pest Vármegyei Főügyészség a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását kezdeményezte. 

A fogyasztóvédelmi hatóság mindkét céggel szemben 550 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki,

valamint a vállalkozásokat kötelezte, hogy a jövőben egyértelműen tájékoztassák a szolgáltatás megrendelésekor a fogyasztókat a díjakról, költségekről, valamint az árakat és a szerződési feltételeket átláthatóan tüntessék fel.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.