Két víz-, gáz- és fűtésszerelést végző vállalkozást ellenőriztek, akik nem tájékoztatták előre a megrendelőket, hogy ha nem kérik az igen drágára árazott javítást, akkor is magas díjat kell fizetniük a kiszálláskor – közölte a Pest Vármegyei Főügyészség.

A főügyészséghez érkezett fogyasztói beadványok szerint a két cég újság- és internetes hirdetéseket tett közzé Pest vármegyében, amelyekben víz-, gáz- és fűtésszerelést vállaltak, akár sürgősségi kiszállással.
A helyszínre érkezést követően rögtön aláíratták a megrendelőkkel a szerződést, amelyet ott helyben nem lehetett rendesen áttekinteni, mert hosszú és apró betűs volt.
Emellett egy példányt sem adtak belőle a fogyasztóknak. A szerelők a probléma felmérése után a piaci viszonyokhoz képest irreálisan magas szerelési díjat és költséget mondtak be, majd ha azt nem fogadta el a megrendelő,
akkor pedig igen jelentős, 70 ezer forint körüli díjat követeltek a helyszínen.
A hirdetések mindezt nem tartalmazták, helyette olyanokkal csábították a fogyasztókat a szolgáltatások megrendelésére, hogy „Ingyenes és s.o.s. kiszállás”, illetve a garanciára, valamint a gyors kiszállásra is tettek ígéreteket.
Az ügyészség álláspontja szerint a díj olyan magas összegű volt, hogy azt az újsághirdetésekben egyértelműen fel kellett volna tüntetni. Azt is megállapították, hogy még ha a fogyasztók fel is keresték volna előre a vállalkozások honlapját, akkor is csak nehezen, nem egyértelmű helyen találták volna meg a szolgáltatás irreális díját.
A fogyasztók megtévesztése miatt a vállalkozásokkal szemben a Pest Vármegyei Főügyészség a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását kezdeményezte.
A fogyasztóvédelmi hatóság mindkét céggel szemben 550 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki,
valamint a vállalkozásokat kötelezte, hogy a jövőben egyértelműen tájékoztassák a szolgáltatás megrendelésekor a fogyasztókat a díjakról, költségekről, valamint az árakat és a szerződési feltételeket átláthatóan tüntessék fel.