Szaniszló Sándor Pestszentlőrinc és Pestszentimre polgármestere még május végén egy fotókkal illusztrált Facebook-bejegyzésében feldicsérte a közétkeztetésért felelős céget, a Delirest Kft-t. Bár ne tette volna!

A XVIII. kerületi szülők szerint nagyon nincs rendben a kerületi közétkeztetés, a DK-s polgármester szó szerint kapott hideget-meleget.
A menzáról szóló kommentek mást mutatnak
Az alábbiakban természetesen név nélkül (ám a kommenteknél a szülők bátran megnevezik magukat) azokból a hozzászólásokból idézünk, amelyekből azonnal több tucat érkezett a közétkeztető cég mértéktelen feldicsérése után.
Két nagylányom második éve otthonról visz ebédet. Nem éri meg befizetni, mert az egyetlen ehető fogás elfogy az ő turnusukra. Az elsős fiam még bírja, mert a kicsik korán ebédelnek, ők falják fel a nagyok elől az ehető opciót. Mintha szocialista hiánygazdaságban élnénk.
Egy másik szülő így ír:
Előfordult, hogy a gyermekem ebédjét elhoztam, és a levesgyöngyön kívül nem ismertem fel az ételeket. Se kinézetre, se ízre.
Az ételek „változatosságára” pedig egyest adott az egyik iskolás édesanyja:
A vajaskenyér-reggeli után a vajaszsemle-uzsonna kis sajttal kombinációk következtében a szülők viszik be a mézet meg a lekvárt, hogy valami változatosság legyen benne.
A szülők között egységes az álláspont, hogy az étel minősége, no de idézzünk:
Sajnos a gyerekek egyre többet panaszkodnak, hogy ehetetlen az étel.
Évek óta tart a probléma
Ami a legjobban bosszantja a kerületben élő szülőket, hogy a panaszuk meghallgatása netán orvoslása helyett csak dicshimnuszok jönnek:
Hosszú évek óta folyik az egyeztetés a szolgáltatóval szülői fórumokon, egyéb egyeztetéseken, petíció is készült, szülői kóstolások jegyzőkönyvvel, kérdőívek stb . Egyeztettünk GESZ-szel, tankerület-vezetővel, az érdekérvényesítés LEHETETLEN! A gyermekek kb 20%-a (alsó tagozaton) már elő sem fizet, ezért a menzán sorba állnak a mikró előtt az otthonról hozott étellel. A menzai koszt egyáltalán nem tápláló, silány, mirelit, rossz minőségű alapanyagokkal. Mélységesen csalódottak a szülők.
Volt, aki a polgármestert arra kérte, ne a Facebookon véleményezzen, hanem jöjjön el délben egy ebédre a suliba:
Javaslok a polgármester úrnak egy látogatást a Vörösmarty iskolába is, kicsit más látványban lenne része. Az ételek fele érintetlenül megy a moslékba, annyira rossz minőségű, pl. a már szagra is szörnyű halragu.
A szülői hozzászólások egymás után cáfolták a kerület első emberének állítását, nem is nagyon értik, hol járt, mit kóstolt, mert nekik egészen más a tapasztalatuk.
Levelet is írtak a szülők
A menza helyzete egyébként már a szerencsétlen polgármesteri poszttól függetlenül odáig fajult, hogy több iskola szülői munkaközössége fogalmazott levelet – miután a polgármesternél nem remélnek eredményt, elfogultnak tartották – írtak Petrovai László alpolgármesternek.
A lapunkhoz is eljuttatott levélben
a szülők többek között arra panaszkodnak, hogy a szolgáltató, a Delirest Kft. nem hajlandó figyelembe venni a visszajelzéseket és a panaszokat. Az évek során egyre csak romlott az ételek minősége, a gyermekekben és a szülőkben teljes a bizalomvesztés és a csalódottság
„Az ügy, amiben segítségét és közbenjárását szeretném kérni, a közétkeztetés helyzete, nemcsak az iskolában hanem a kerület számos intézményében is (Bókay, Darus, Kondor, Piros, Vajk Iskolák). A Delirest 15 éve felelős a közétkeztetésért, szerződése hamarosan lejár. Évek óta próbál szülői közösségünk érdeket érvényesíteni, mindhiába. Sem az iskolavezetés, sem a tankerület, sem a GESZ, nem tudja kezelni a beáradó panaszokat, érdeket érvényesíteni intézményi szinten sem lehet. A szolgáltató nem hajlandó figyelembe venni a visszajelzéseket és panaszokat (többkörös tárgyalások – csak az elmúlt 3 évben!, szülői fórumok, petíció, fogyasztói kérdőívek, szülői kóstolások). A menzai koszt egyáltalán nem tápláló, silány, mirelit, rossz
minőségű alapanyagokkal főznek, rengeteg a népszerűtlen étel” – sorolják a problémákat.
Ahogy fogalmaznak: „Mivel az önkormányzat jelentős mértékben támogatja és kipótolja az étkezés költségét, érdemes lenne nyomon követni, hogy az abból előállított étel milyen minőségben kerül a gyermekeink elé!”
A magunk részéről azért adunk hangot a XVIII. kerületi szülők panaszának, mert ők csak annyit kérnek, hogy elindulhasson a fogyasztók és az önkormányzat között egy közvetlen és eredményes párbeszéd.