Ilyen az, amikor a DK-s polgármesterrel szembejön a valóság

Miközben Szaniszló Sándor, Pestszentlőrinc és Pestszentimre DK-s polgármestere feldicsérte a közétkeztetésért felelős céget, a menza valósága azonban egészen más képet mutat. Nagyon sok XVIII. kerületi szülő elégedetlen a szolgáltatással, és csak annyit kérnek, hogy elindulhasson a fogyasztók és az önkormányzat között egy közvetlen és eredményes párbeszéd.

2025. 06. 23. 5:46
SZANISZLÓ Sándor
A DK-s Szaniszló Sándor a bejegyzéséhez fűzött kommentekben szembesült a szülők lesújtó véleményével Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szaniszló Sándor Pestszentlőrinc és Pestszentimre polgármestere még május végén egy fotókkal illusztrált Facebook-bejegyzésében feldicsérte a közétkeztetésért felelős céget, a Delirest Kft-t. Bár ne tette volna!

A menzákon a polgármester szerint minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel nagyon meg van elégedve Fotó: Varadi Levente/Facebook/Szaniszló Sándor

A XVIII. kerületi szülők szerint nagyon nincs rendben  a kerületi közétkeztetés, a DK-s polgármester szó szerint kapott hideget-meleget.

 

A menzáról szóló kommentek mást mutatnak

 

Az alábbiakban természetesen név nélkül (ám a kommenteknél a szülők bátran megnevezik magukat) azokból a hozzászólásokból idézünk, amelyekből azonnal több tucat érkezett a közétkeztető cég mértéktelen feldicsérése után.

Két nagylányom második éve otthonról visz ebédet. Nem éri meg befizetni, mert az egyetlen ehető fogás elfogy az ő turnusukra. Az elsős fiam még bírja, mert a kicsik korán ebédelnek, ők falják fel a nagyok elől az ehető opciót. Mintha szocialista hiánygazdaságban élnénk.


Egy másik szülő így ír: 

Előfordult, hogy a gyermekem ebédjét elhoztam, és a levesgyöngyön kívül nem ismertem fel az ételeket. Se kinézetre, se ízre.


Az ételek „változatosságára” pedig egyest adott az egyik iskolás édesanyja: 

A vajaskenyér-reggeli után a vajaszsemle-uzsonna kis sajttal kombinációk következtében a szülők viszik be a mézet meg a lekvárt, hogy valami változatosság legyen benne.


A szülők között egységes az álláspont, hogy az étel minősége, no de idézzünk:

Sajnos a gyerekek egyre többet panaszkodnak, hogy ehetetlen az étel.

 

Évek óta tart a probléma


Ami a legjobban bosszantja a kerületben élő szülőket, hogy a panaszuk meghallgatása netán orvoslása helyett csak dicshimnuszok jönnek: 

Hosszú évek óta folyik az egyeztetés a szolgáltatóval szülői fórumokon, egyéb egyeztetéseken, petíció is készült, szülői kóstolások jegyzőkönyvvel, kérdőívek stb . Egyeztettünk GESZ-szel, tankerület-vezetővel, az érdekérvényesítés LEHETETLEN! A gyermekek kb 20%-a (alsó tagozaton) már elő sem fizet, ezért a menzán sorba állnak a mikró előtt az otthonról hozott étellel. A menzai koszt egyáltalán nem tápláló, silány, mirelit, rossz minőségű alapanyagokkal. Mélységesen csalódottak a szülők.

Volt, aki a polgármestert arra kérte, ne a Facebookon véleményezzen, hanem jöjjön el délben egy ebédre a suliba: 

Javaslok a polgármester úrnak egy látogatást a Vörösmarty iskolába is, kicsit más látványban lenne része. Az ételek fele érintetlenül megy a moslékba, annyira rossz minőségű, pl. a már szagra is szörnyű halragu.


A szülői hozzászólások egymás után cáfolták a kerület első emberének állítását, nem is nagyon értik, hol járt, mit kóstolt, mert nekik egészen más a tapasztalatuk. 

 

Levelet is írtak a szülők

 

A menza helyzete egyébként már a szerencsétlen polgármesteri poszttól függetlenül odáig fajult, hogy több iskola szülői munkaközössége fogalmazott levelet – miután a polgármesternél nem remélnek eredményt, elfogultnak tartották – írtak Petrovai László alpolgármesternek. 

A lapunkhoz is eljuttatott levélben

a szülők többek között arra panaszkodnak, hogy a szolgáltató, a Delirest Kft. nem hajlandó figyelembe venni a visszajelzéseket és a panaszokat. Az évek során egyre csak romlott az ételek minősége, a gyermekekben és a szülőkben teljes a bizalomvesztés és a csalódottság

„Az ügy, amiben segítségét és közbenjárását szeretném kérni, a közétkeztetés helyzete, nemcsak az iskolában hanem a kerület számos intézményében is (Bókay, Darus, Kondor, Piros, Vajk Iskolák).  A Delirest 15 éve felelős a közétkeztetésért, szerződése hamarosan lejár. Évek óta próbál szülői közösségünk érdeket érvényesíteni, mindhiába. Sem az iskolavezetés, sem a tankerület, sem a GESZ, nem tudja kezelni a beáradó panaszokat, érdeket érvényesíteni intézményi szinten sem lehet. A szolgáltató nem hajlandó figyelembe venni a visszajelzéseket és panaszokat (többkörös tárgyalások – csak az elmúlt 3 évben!, szülői fórumok, petíció, fogyasztói kérdőívek, szülői kóstolások). A menzai koszt egyáltalán nem tápláló, silány, mirelit, rossz
minőségű alapanyagokkal főznek, rengeteg a népszerűtlen étel”  – sorolják a problémákat.

Ahogy fogalmaznak: „Mivel az önkormányzat jelentős mértékben támogatja és kipótolja az étkezés költségét, érdemes lenne nyomon követni, hogy az abból előállított étel milyen minőségben kerül a gyermekeink elé!”
A magunk részéről azért adunk hangot a XVIII. kerületi szülők panaszának, mert ők csak annyit kérnek, hogy elindulhasson a fogyasztók és az önkormányzat között egy közvetlen és eredményes párbeszéd.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.