A vasúti átjáróknál is lesz Véda

Az utóbbi években megszaporodtak a halálos balesetek a vasúti közúti kereszteződésekben. Ezért az ország hat vasúti átjárójába telepítenek Véda rendszert.

Forrás: MTI2025. 06. 19. 15:40
Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTI/Kovács Attila) Fotó: MTI/Kovács Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiterjesztik a Véda közúti intelligens kamerahálózatot a vasúti átjárókra is – jelentette be a MÁV-csoport vezérigazgatója a Siófok-Szabadifürdő egyik átkelőjénél tartott csütörtöki sajtótájékoztatón. Hegyi Zsolt ezt a vasúti piros jelzés presztízsének csökkenésével indokolta. 

(Fotó: MTVA/Faludi Imre)

A kamerarendszert a MÁV-csoport és az ORFK–Országos Baleset-megelőzési Bizottság közös akcióterve alapján telepítik – tette hozzá. A vezérigazgató rávilágított, hogy az elmúlt években megszaporodtak a halálos balesetek a vasút közúti kereszteződéseiben: nagy részük működő fénysorompóval biztosított vasúti átjáróban történt. Ezek a balesetek sokszor életeket követelnek, komoly anyagi károkat okoznak, traumatizálják a mozdonyvezetőt és több ezer embernek okoznak késéseket – sorolta a következményeket, majd hozzátette, hogy 

idén eddig huszonhat baleset történt közúti-vasúti átjáróban, amelyben nyolcan veszítették életüket. 

Évente átlagosan nyolcszáz félsorompó rúdját törik le, többnyire szabálytalanul közlekedő autósok, ritkább esetben a viharos erejű szél – ismertette. Ez azt jelenti, hogy csökkent a vasúti tilos jelzés presztízse. A közös pilotprojekt keretben az ország hat vasúti átjárójában telepítenek Véda rendszert a MÁV költségvetéséből, amelyet a rendőrség üzemeltet. Az első azért került Siófok-Szabadisóstó állomáshoz, mert ott két komoly baleset is történt 2021-ben – fogalmazott.

Óberling József, az ORFK ezredese elmondta, hogy 

jelentősen javult az ország közlekedésbiztonsági helyzete, amióta a Véda rendszer kiépült.

– Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a vasúti átjárók is ellenőrizhetők elektronikus úton, már itt se lehet megúszni semmilyen jogsértést – mondta, majd hozzátette, hogy piros jelzésnél történő áthaladás bírsága százezer forint.

A sajtótájékoztató Domina Barnabás történetével zárult, aki huszonkét éve mozdonyvezető a balatoni vonalon, ez alatt négy balesete történt. Felidézte, hogy a számára legtragikusabb baleset 2016-ban történt, amikor száz kilométeres sebességgel haladva elgázolt egy idős hölgyet, a férjét pedig elsodorta. Szabálytalanul haladtak át a síneken, mindössze kétszáz méterre a rendes vasúti átjárótól. Amikor a trauma feldolgozása miatti táppénzről visszatért dolgozni, akkor tudta meg, hogy a férj, kikerülve a kórházból, öngyilkosságot követett el a baleset helyszínén.

Ahogy arról lapunk is tájékoztatott, csütörtökön Budapesten, Sashalomnál egy fiatalember fejhallgatóval, körülnézés nélkül lépett a HÉV elé. Életét már nem tudták megmenteni.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTI/Kovács Attila) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.