A McLaren mint autógyártó története 1992-ben kezdődött, amikor elkezdték gyártani a 618 lóerős, mindössze 1140 kilogrammos F1 névre hallgató típust, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású autója volt, a maga óránként 386 kilométeres csúcssebességével – idézte fel a Feol. Az elképesztő teljesítménye ellenére a gyártó nem versenypályára szánta a járművet, azonban néhány privát csapat megkereste a wokingi gyártót, hogy készítsenek versenyváltozatot a típusból. 1995-ben kilenc darab McLaren F1 GTR variánst gyártottak le, amelyből hatot beneveztek az abban az évben tartott 24 órás Le Mans-i autóversenyre, ám ekkor a verseny előtt pár héttel a japán milliárdos Motokazu Sayama megkereste az angolokat, hogy indítsanak egy hetedik autót is, amelynek minden pluszköltségét ő fizeti.
Az együttműködési szerződésben rögzítették, hogy Sayama megtarthatja a versenyautót, kivéve, ha megnyeri a viadalt a három pilótával felálló 59-es rajtszámú egység. Erre ekkor szinte semmi esély nem volt, hiszen a csapatot csak ezután kezdte el szervezni az üzletember, ám óriási csoda folytán a hetek alatt összerakott gárda végül megnyerte a legendás autóversenyt. Így Sayama hoppon maradt, ám később a McLaren kárpótlásul készített a számára a győztes autóhoz nagyon hasonlító utcai változatot, teljesen ingyen. 2015-ben a diadal 20. évfordulójának emléket állítva készítették el a McLaren P1 GTR változatát.
Az 58 legyártott példányból jelenleg kettő van eladósorban, ebből az egyiket hazánkban is hirdetik 1,2 milliárd forintért,
amivel jelenleg kiérdemli Magyarország legdrágább használt autója címét.
A 2015-ben bemutatott McLaren P1 GTR-t annak idején nem vásárolhatta meg akárki. Csak azoknak az érdeklődőknek adtak el belőle, akik már rendelkeztek egy alap P1-essel. Mivel abból a típusból is keveset adtak el, várható volt, hogy nem állnak sorban majd a különleges autóért. Végül 58 darab talált gazdára a 4.0 literes V8-as, ikerturbós 1000 lóerős hibrid motoros gépjárműből. Az autó különlegessége, hogy lényegében ez egy utcai használatra „lebutított” versenyautó, csak azoknak a minimális elvárásoknak felel meg, ami miatt utcán is lehet használni. Emiatt rendelkezik gyárilag beépített bukócsővel, karbon versenyülésekkel, állítható felfüggesztéssel és minden olyan funkcióval, amely a versenypályán elengedhetetlen.