Számítógépes játékokkal a depresszió ellen

A fiatalok körében egy háromdimenziós számítógépes játék ugyanolyan hatékonynak bizonyult a depresszió kezelésében, mint a személyes pszichológia tanácsadás - derült ki egy új-zélandi tanulmányból.

Betegszoba.hu
2012. 04. 24. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A British Medical Journal honlapján publikált tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy a depressziós fiatalok többsége egyáltalán nem hajlandó segítséghez fordulni a mentális egészségügyi problémáival. Ezért a kutatók kifejlesztettek egy Sparx nevű interaktív számítógépes fantasy játékot. A játékosok egy avatárt választanak maguknak, és egy virtuális világban kell megteremteniük az egyensúlyt, melyet az úgynevezett Gnatok (komor, negatív automatikus gondolatok) veszélyeztetnek.

Ez az önsegítő játék valójában kognitív viselkedésterápiás technikákat alkalmazva segít a fiataloknak a depresszió leküzdésében, és a kutatók jelentése szerint ez a módszer ugyanannyira hatásos, mint a hagyományos kezelések, ugyanis mindkét módszerrel a tüneteket közel 30 százalékkal lehet lecsökkenteni.

A kutatásban összesen 187 új-zélandi fiatal vett részt, akik közül az egyik csoportot a Sparx játék használatával kezelték, míg a másik csoport a hagyományos terápiában részesült. A kezelés végére a számítógépes játékkal játszó csoport 44 százalékánál, míg a hagyományosan kezelt csoport mindössze 26 százalékánál tapasztaltak jelentős javulást, derült ki az Aucklandi és az Otagói Egyetem kutatóinak jelentéséből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.