A felmérés eredményei arra is rávilágítanak, hogy a 18–20 éves korosztály kiemelkedően több fáradtságból kifolyólag bekövetkezett autóbalesetért felelős, mint bármely más korosztály. A serdülőkorú fiatalok alvási ciklusa jellemzően el van csúszva, így későbbi órákban fekszenek le, azonban az iskola miatt korán kell kelniük, emiatt a fiatalok körében rendkívül gyakori a nappali fáradékonyság. Az idősebb sofőrök is gyakran kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy korán kezdődő munkájuk mellett késő éjszaka is fennmaradnak, de ők általában rutinosabban küzdik le a mérsékelt fáradtságérzetet, noha nem minden esetben.
Charlie Klauer, a Közlekedésbiztonsági Központ munkatársa szerint az volt a legmeglepőbb a kutatási eredményekben, hogy milyen gyakoriak a fáradtságból kifolyólag nappal bekövetkezett balesetek. A számok azt mutatják, hogy összességében sokkal több fáradságból fakadó közúti baleset fordul elő nappal, mint az éjszakai órákban.
A felmérés elvégzéséhez a Virginiai Műszaki Egyetem Közlekedési Intézetének kutatói öt, párhuzamosan futó videocsatornán keresztül tudták megfigyelni a sofőrök éberségi szintjét és az autó haladási paramétereit. „A balesetek 20 százalékánál és a majdnem bekövetkezett balesetek 16 százalékánál a kimerültség volt a kiváltó ok. Az eredetileg összesen száz sofőrt vizsgáló felmérés során láttunk lassan lecsukódó szemhéjakat, előrebiccenő fejeket, az arcizmok elernyedését, ezek az úgynevezett mikroalvás egyértelmű jelei. Ez sokkal több, mint ásítás: ilyenkor az ember néhány pillanatra valóban elalszik” – jegyezte meg Klauer.