A Microsoft a kritikusok össztüze és a lanyha PC-eladások ellenére remekül teljesített: a 2011-es üzleti évet 69,9 milliárd dolláros rekordbevétellel zárták. A Windows a piaci nehézségek dacára még mindig masszív bevételeket termel, jól fogy az Xbox és az Xbox Kinect, és az Office, a SharePoint, az Exchange, a Lync, valamint a Windows Server licencek is kelendőek az üzleti felhasználók körében.
Újabb nyereséges évet zártak, ám – miután egyre népszerűbbé válnak a felhasználók saját eszközeire építkező vállalati rendszerek és a költségkímélő felhőmegoldások – előbb-utóbb lépniük kell, ha nem akarnak menthetetlenül lemaradni az asztali gépekről mobil eszközökre váltó consumer és vállalati piacon.
Nem véletlen, hogy egyre nagyobb erőforrásokat fektetnek a felhőszolgáltatások fejlesztésébe: az Office 365, a Dynamic CRM Online és a Windows Azure a cég „késői belépője„ ellenére is biztató adaptációs mutatókat produkál. Mobilra is fejlesztenek: ezt mutatja, hogy rövidesen iPaden és iPhone-on is elérhetőek lesznek az olyan Office-alkalmazások, mint a OneNote vagy a Lync. Az elemzők szerint jó az irány; a cloud-szolgáltatások átsegíthetik a vállalatot az elkövetkező, minden bizonnyal komoly kihívásokat tartogató éveken.
Iparági megfigyelők szerint a 2012-es év legnagyobb feladata a Windows 8 piacra vezetése lesz a Microsoft számára. „Mindenképpen ki kell építeniük a hadállásaikat az iPaddel szemben” – vélekedett Wes Miller, a Directions on Microsoft elemzőcég alelnöke.
Miller szerint a Windows 8 már csak azért is kiemelten fontos a gyártó számára, mert az operációs rendszer sikere vagy bukása a cég többi termékének eladásaira is közvetlen hatással lehet. Az Office 2010 például minden elterjedtsége ellenére is könnyen áldozatává válhat a poszt-PC világ gyorsan változó trendjeinek