Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója hétfőn este adta a cég utolsó nyitóbeszédét a Las Vegas-i Consumer Electronics Shown (CES). A szoftveróriás jövőre már nem vesz részt a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállításán és vásárán; a jelenlevők szerint a búcsú meglehetősen laposra és érdektelenre sikerült. A szakemberek szerint kérdés, hogy a Microsoft lelépése milyen hatással lesz a rendezvény jövőjére nézve: egyesek már temetik, mások még éltetik a show-t.
A szakma képviselői egész évben azt találgatták, milyen lesz a felhozatal az idei CES-en. A rendezvény évek óta rengeteg kiállítót és érdeklődőt vonz, egyesek mégis úgy vélekednek, hogy csillaga leáldozóban van. A szkeptikusok szerint az, hogy a szcéna első számú trendsettere, az Apple nem állít ki, nagyban csökkenti az esemény jelentőségét; ráadásul az elmúlt években csak kevés olyan terméket mutattak be Las Vegas-ban, ami komolyabb hatással lett volna a piac alakulására.
Mi történik a kiállításon?
– A világ legvékonyabb laptopja
– Újévi punnyadás helyett – nagy durranások a CES-en(?)
– USB 3.0 az okostelefonokban is
– Már a CES-en bemutathatják a Windows 8 előzetesét
Nathan Brookwood, az Insight64 vezetője szerint a Microsoft távozása is azt bizonyítja, hogy a CES egyre kevésbé számít presztízsértékű eseménynek az iparági szereplők körében. Véleménye szerint az idei lehet a show „csúcséve”, amelyet lassú, de annál biztosabb hanyatlás követ majd.
Annak ellenére, hogy a Microsoft sosem tartozott a „nagy innovátorok” közé, Bill Gates és utódja, Ballmer évek óta a rendezvény húzónevei közé tartoztak, részvételük kiemelt sajtófigyelmet biztosított a CES-nek – hangsúlyozta Brookwood. Az elemző szerint a gyártó távozása anyagi szempontból is kellemetlenül érintheti a szervezőket: a cég ugyanis évről-évre hatalmas kiállítótereket bérelt a vásár helyszínén.
Brokwood szerint az elmúlt években a CES fókuszát vesztette: a meglehetősen tarka mezőnyben TV-k és hangrendszerek vetélkednek a laptopokkal, okostelefonokkal és más számítástechnikai termékekkel a médiafigyelemért. Mivel a rendezvény eseményeinek többségét – köztük a keynote-okat és a nagyobb sajtókonferenciákat is – online közvetítik, ráadásul a résztvevők a Twitteren, a Facebookon és a különféle blogokban is beszámolnak róluk, egyre kevesebben látják értelmét annak, hogy személyesen is ellátogassanak a kaszinók mekkájába.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!