Obama nyeri a közösségi kampányháborút?

A Google felmérése szerint a megkérdezettek 64 százaléka úgy látja, hogy Obama ügyesebben használja fel kampányában a közösségi médiaeszközöket, mint Romney.

Dávid Imre
2012. 10. 11. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google szeptember 21-én készíttetett felmérése szerint a szavazók úgy gondolják, hogy a jelenleg regnáló Barack Obama sokkal hatékonyabban kamatoztatja a közösségi médiaeszközök előnyeit az elnökválasztási kampány során, mint republikánus kihívója, Mitt Romney.

A felmérésben részt vevő 2500 amerikai internetfelhasználó 64 százaléka szerint Obama, 35,8 százalékuk szerint pedig Romney stábja ügyesebb, ha a közösségi megoldások politikai felhasználásáról van szó. „Ha csak ennek a felmérésnek az eredményeit nézzük és ez alapján próbáljuk megítélni, melyik jelöltnek van nagyobb elismertsége, támogatottsága és esélye, egyértelműen Obama látszik befutónak” – elemezte a közvélemény-kutatás eredményét Glenn Livingston, a felmérést készítő UnlimitedTrafficMachine.com vezérigazgatója, aki nagyon szórakoztatónak és tanulságosnak találta a felmérést.

Az egymilliárd felhasználó elnöke

Obama és Romney stábja egyaránt nagy hangsúlyt fektet az olyan közösségi oldalak használatára, mint a Twitter, a Facebook vagy a Google+. A netes médiaeszközöket már a 2008-as választási versenyben is bevetették a jelöltek, főként információszerzésre és véleményük, érveik artikulálására használták a népszerű hálózatokat. Obama már akkor is nagyon ügyesen élt a webes eszközök lehetőségeivel, megválasztását követően egy ideig a történelem első „webkettes elnökeként” is emlegették.

Az idei megmérettetésben még fontosabb szerephez jutnak a világhálós közösségi megoldások. Nem csoda, hiszen a közösségi oldalak látogatottsága időközben megsokszorozódott. A Facebooknak például 2008-ban még csak százmillió havi felhasználója volt, mára viszont már egymilliárdnál is többen használják világszerte. Az oldal a kampány fontos és megkerülhetetlen elemévé vált, annál is inkább, mivel hódítanak az internetezésre és közösségi alkalmazások használatára is alkalmas okostelefonok és táblagépek, a kütyüket nemcsak otthon, de a munkahelyükön is aktívan használjuk.

Azt csiripelik

Persze nem a Facebook az egyetlen közösségi oldal, amely fontos szerepet játszik a kampányban. Mára a Twitter is politikai tényezővé vált – ahogy Obama és Romney múltheti televíziós vitája is bizonyítja. Az esemény kilencven perc alatt 10,3 millió posztot generált a madárkás oldalon, és ezzel az amerikai politika történetének legtöbbet tweetelt eseményévé vált.

Mindez pedig azt mutatja, hogy a közösségi eszközök használata számottevő előnyt jelenthet a jelöltek számára a Fehér Házért folytatott küzdelemben.

A fiatalabbak is megszólíthatók

„Nagyon fontosnak tartom, hogy a közösségi média révén a fiatalabb, szélesebb rétegek is elérhetők – nyilatkozta amarikai testvérlapunknak, a Computerworld.comnak Zeus Kerravala, a ZK Research elemzője. – Abból, amit eddig láttam, úgy tűnik, Obama nagyon jól használja a közösségi médiát.”

Kerravala szerint az elnök és stábja a közösségi háló bevetésével a fiatalabb és hagyományosan passzívabb szavazókat is az urnákhoz csábíthatja. „Olyanokat is elérhetnek, akik normális esetben nem szavaznának – mondta az elemző. – Azt hiszem, ez kulcsfontosságú lehet, hiszen az emberek szívesebben mennek el szavazni, ha a közösségi médiának köszönhetően maguk is aktívan kifejthetik a véleményüket.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.