Túl az egymilliárd okostelefonon

Egy friss kutatás szerint az eddig eladott okostelefonok száma a harmadik negyedévben átlépte az egymilliárd darabos álomhatárt.

Dávid Imre
2012. 10. 19. 4:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Strategy Analytics legfrissebb elemzése szerint a világszerte forgalomban lévő okostelefonok száma az idei év harmadik negyedében meghaladta az egymilliárd darabot. Az első márkázott smartphone-t, a GS88 „Penelope”-t az Ericsson dobta piacra – több mint tizenöt évvel ezelőtt.

Másfél évtized kellett tehát ahhoz, hogy a piac milliárdos nagyságrendűvé nője ki magát – de az elemzőcég kalkulációi szerint a második milliárdra már csak három évet kell várnunk. Ha a Strategy Analytics adatai helytállóak, a növekedés eszeveszett méreteket öltött: idén februárban a MyLookout még csak 2015-re várta az egymilliárdodik okos készülék értékesítését.

Az elemzés szerint 2011 harmadik negyedévében 708 millió okostelefon volt forgalomban; 2012 második negyedére a masszív keresletnövekedésnek köszönhetően már 959 millióra, a Q3-ra pedig 1,038 milliárdra nőtt a számuk.

Az elemzők szerint a robbanásszerű növekedés hátterében az árak csökkenése és a kapcsolódó infrastruktúra folyamatos és nagyarányú fejlesztése áll. A smartphone egyre inkább átveszi a hagyományos mobiltelefonok (más néven „dumphone-ok”) szerepét, ahogy a gyártók fokozatosan kivezetik a piacról az olcsóbb, kisebb költséggel legyártható készülékeket.

Az okostelefon-felhasználás elterjedtsége jelentős regionális különbségeket mutat: a legtöbben a nagyjából 350 millió lakosú Nyugat-Európában és a 310 milliós népességű Egyesült Államokban vásárolják ezeket a készülékeket. A növekedés motorját mégis a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) jelentik, amelyek „feltörekvő piacokból” egyre inkább „fejlődő országokká” válnak.

Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezető igazgatója felhívta a figyelmet rá, hogy az okostelefon-penetráció a szembeszökő növekedés ellenére továbbra is alacsonynak mondható. „A világ népességének jelentős része még nem rendelkezik okostelefonnal. Még mindig hatalmas a növekedési potenciál – főként az olyan fejlődő és feltörekvő piacokon, mint Kína, India és Afrika” – hangsúlyozta Mawston.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.