A Foxconn jóvoltából lesz valóság a Byton villanyautója

A Byton számára a megmenekülést a tajvani központú Foxconn jelenti.

null

A kínai FAW csoport és a CATL akkumulátorgyártó által finanszírozott Byton startup hosszú évek alatt fejlesztette sorozatgyártásúvá az M-Byte nevű modelljét, a hatalmas méretű műszerfal-monitorral rendelkező szabadidő-autónak a nullszériája is elkészült a kifejezetten ehhez az autóhoz felépített üzemben 2020 áprilisában, azonban a sorozatgyártásra már nem került sor. A koronavírus-válság miatt júliusban gyakorlatilag bezárt a cég, majdnem az összes alkalmazottat elbocsájtották, csak az állami tulajdonban lévő FAW vezetősége nem mondta ki a halálos ítéletet.

Júliusban gyakorlatilag bezárt a cég Fotó: Flickr

A Byton számára a megmenekülést a tajvani központú Foxconn jelenti, a világ legnagyobb számítógépes hardvergyártója októberben jelentette be, hogy a villanyautók piacán is hasonló szolgáltatással akar jelentős szereplővé válni. Jól jött ehhez az elhatározáshoz a Byton nehéz helyzete, hiszen így gyakorlatilag egy készre fejlesztett autóhoz és egy újonnan felépített gyárhoz is hozzáférése lett – ezeket a tapasztalatokat egyébként több éves munkával szerezték volna meg a tajvaniak. Meg nem erősített hírek szerint a Foxconn mintegy 200 millió dolláros befektetéssel száll be a Bytonba, amely majd 2022-ben kezdi meg az M-Byte sorozatgyártását – a késlekedést az indokolja, hogy gazdasági okok miatt átkerül az autó a tajvani cég által kifejlesztett műszaki alapra, ami hosszú távon méretgazdaságossági okok miatt kifizetődőbb lehet, mint egy azonnali sorozatgyártás.

A Byton számára a megmenekülést a tajvani központú Foxconn jelenti Fotó: Flickr

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Túl gyenge futómű miatt hívják vissza a Mercedes-Benz EQV-t

Világszerte 302 darab Mercedes-Benz EQV-t rendelnek vissza, mert túl gyenge első rugóstagot építettek beléjük a gyárban.

Mozgalmas napokat él meg a Mercedes-Benz V-osztálya, a spanyol gyárban nemrég egy elbocsájtott alkalmazott tombolt egy homlokrakodóval, most pedig visszahívást kellett elrendelni konstrukciós hiba miatt, ugyanis a 2020. február 21-október 27 között gyártott EQV300-as villanyautóknál túlságosan gyenge első rugóstagot építettek be.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.