Feltámad a Jaguar C-Type

A Jaguar gyár mellett az Ecurie Escosse nevű műhely is újragyártja a legendás versenyautót.

null

Az Ecurie Ecosse nevű egykori versenyistálló ma restaurálóműhely január 14-én jelentette be, hogy az egykori hét gyári Jaguar C-Type versenyautó tökéletes mását építik újjá, a bukókerettől kezdve a grafikáig tökéletesen tükrözik majd az új autók a régieket. A technikát továbbfejlesztik, egészen pontosan megmarad az acél térváz és az arra ráhúzott alumínium karosszéria, de a vázszerkezetet lézervágott darabokból állítják össze, és az optimalizált geometriának köszönhetően merevebb lesz az autó.

A soros hathengeres blokknak a legjobb specifikációját építik be, ami 4235 cm3-re növelt lökettérfogatot és benzinbefecskendezős keverékképzést jelent, a teljesítmény 300 lóerő 4750/perces fordulaton, a maximális nyomaték 380 Nm. A nagyobb teljesítmény miatt erősebb tárcsafékeket használnak, az ötfokozatú váltó nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé az Ecurie Ecosse által épített autóknak.

Jaguar C-Type
Fotó: Flickr

Ezzel szemben a Jaguar gyár a lehető legjobban ragaszkodik majd a gyári konstrukcióhoz, és nyolc példányban hozza vissza az 1953-as LeMans-győztes versenyautót – műszakilag, az ügyfelek saját maguk dönthetik el a karosszéria színét, 12 korabeli külső- és 8 korabeli belső színből választhatnak. Az eredeti tervrajzok alapján készítik el a korabeli technológiával az acél térvázat, amelyre kézi munkával formált alumínium karosszériát húznak.

A hosszú orrba az eredetinek megfelelően 3,4 literes lökettérfogatú, három darab Weber 40DCO3-as karburátorral szerelt soros hathengeres kerül 220 lóerős teljesítménnyel, és az eredetinek megfelelő Dunlop tárcsafékeket használnak. Az FIA előírásoknak megfelelő övek és bukókeretek kerülnek a Jaguar Classic Works által újragyártott C-Typeokra, így azokkal FIA veteránversenyeken is lehet majd indulni.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Fokozódik a koreai autógyártó terepjárójának a helyzete

Az igazi N modellre még várni kell, de már tavasszal a kereskedésekben lesz a Hyundai Tucson N-Line kivitele.

A hűtőrácsba integrált látványos menetfényével már alaphelyzetben is feltűnő jelenség a közúton a koreai Hyundai Tucson, de van, aki még ennél is több feltűnésre vágyik. Nekik jelent alternatívát a tavasztól választható N Line csomag, amely élesebb légterelőkkel, esztergált felületű 19 colos felnikkel teszi még látványosabbá a szabadidő-autót. Hétféle szín választható, ezeknél öthöz extraként kérhető fekete tető is – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.