Új találmány törölheti el a klasszikus motorok uralmát

Egy startup által fejlesztett háromkerekű jármű jogilag motorkerékpár, de autó módjára lehet vezetni.

null

Különleges vezetési élményt ígér a Nimbus nevű startup által fejlesztett háromkerekű Halo nevű jármű, amelynél úgy javítják a stabilitást, hogy a saját fejlesztésű mechanizmussal kanyarban bedől a karosszéria.

Mindezt hagyományos vezetőülésben helyet foglalva, kormánykereket forgatva élheti át a sofőr, illetve egy utasa – ha épp nem csomagtartónak kell használni a vezetőülés mögötti teret.

Az alapmodell városi használatra lett optimalizálva, 80 km/óra a csúcssebessége, az akkumulátora 8,1 vagy 12,4 kWh kapacitású lehet – városi használat során 126 vagy 191 km a hatótávolság.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

Terveznek egy csúcsmodellt Halo X néven, amely erősebb villanymotort kap (ennek a teljesítményét se árulták el), ami 145 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé, a 21,7 kWh kapacitású akkuval a városi hatótávolság 352 km.

A Nimbus az értékesítés mellett előfizetéssel szeretné értékesíteni a motorkerékpárként forgalomba helyezhető villanymotoros Halo-t, úgy számol, hogy 2022-ben piacra kerülhetnek az első példányok.

Az eredeti cikket és a látványterveket ITT érheti el.

Arábiai Lawrence ihlette ezt a gyönyörű motorkerékpárt

Thomas Edward Lawrence, vagy ahogy a közvélemény ismeri, Arábiai Lawrence megszállott motoros volt, hét darab Brough Superiorral rendelkezett, és az volt a hobbija, hogy egész Nagy-Britanniát bejárta gépeivel, amelyekről aztán leveleiben és könyveiben is írt, még neveket is adott nekik George I-től George VII-ig.

Ezek után nem csoda, hogy a manufakturális módszerekkel az elérhető legjobb anyagokból a meglévő SS100-as alapján készülő új motorkerékpárjának a Lawrence nevet adta a brit márka. A váz és a segédvázak titániumból készülnek, a karosszéria karbon, a felfüggesztés alumínium – elöl titánium lengőkart használnak.

Valószínűleg azért csíptek le egy nagyságrendet a számból, mert valószínűleg nem lenne elég érdeklődő a 66 000 euróba, azaz 24 millió Ft-ba kerülő motorkerékpárra.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.