Íme a klasszikus kisautók egyik utolsó képviselője

Hamarosan búcsúzik a japánok kisautója, amely mindenből igyekezett a legtöbbet nyújtani a pénzünkért.

null

A kifutó Mazda2-es már hetedik éve szerepel a kínálatban, ennek ellenére legfeljebb pozitív értelemben lehet régimódinak nevezni. Klasszikus városi kisautóként valóban kis méretekkel büszkélkedhet, ami nem jelenti azt, hogy két felnőtt és két gyerek ne férne el kényelmesen a kategóriában átlagosnak számító csomagtartóval kiegészített utastérben. A belső kidolgozás és anyagminőség ugyan szintén átlagosnak nevezhető, az ergonómia kifejezetten eltalált, és a frissítés során belekerült, új első ülések is megfelelően tartják a testet, a Takumi kárpitozás pedig szó szerint egy kis színt visz a belsőbe. Amiben egyértelműen átlag feletti a Mazda, az a nagyobb testvéreihez hasonlóan ütős formaterv.

Harmonikus vonalai női és férfi szemmel is vonzóvá teszik, de a japánok mindig gondoskodtak róla, hogy ne csak a külsőségek miatt fogyjanak jól az autóik.

Mazda2 Skyactiv G90
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Ma már egy kategóriával feljebb is ritka az 1,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotor, a Skyactiv technológia jegyében azonban továbbra is kitartanak a klasszikus megoldás mellett. A frissítés újdonsága a motorhoz ékszíjjal kapcsolt generátor, amely a minél észrevétlenebb motorindításon túl a gördülés és fékezés során keletkező energiát egy kondenzátorba gyűjti, és azzal képes tehermentesíteni a benzinmotort.

Ez a lágyhibrid rendszer jelzésértékű, nem is tüntették fel a karosszérián, és vezetés közben sem feltűnő a jelenléte.

Ami fontosabb, az a viszonylag nagy lökettérfogatból származó erő, melynek köszönhetően alacsony fordulaton autózhatunk.

Szép és jó fogású a kormány, sportos a hangulat, eltalált az ergonómia a kis klasszikus belsejében
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A váltó áttételezése is takarékos üzemre hangolt hajtásláncot jelent, a 6. fokozatra tényleg csak autópályán van szükség, 130 km/órás tempónál is csupán 2000-es fordulaton dolgozik a főtengely. A legtöbb esetben 1500-as fordulaton is terhelhető, 2000-nél már felkapcsolást kér, igaz, emelkedőn általában vissza kell kapcsolni. Az Európában 75 és 90 lóerős változatban is létező motorból itthon csak utóbbi választható, nyomatékból viszont nem áll valami jól. Ahhoz, hogy dinamikusan haladjunk, turbófeltöltő híján pörgetni kell, de ezt nem érdemes erőltetni. Ilyenkor hallhatóvá válik a motor is, bár morgó, zúgó orgánuma nem kellemetlen, egyszerűen csak érezni rajta, hogy spórolásra szánták.

Gyerekeknek szánták a hátsó sort, de átlagos testalkatú felnőttek is elférnek
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A tesztprogram során 5,9 literes átlagfogyasztást mértünk, nem sokkal többet, mint a WLTP szerint megadott gyári érték. Emiatt azonban lemondtak a sportosságról, pedig megvan hozzá a feszes hangolású futómű, a közvetlen kormányzás, a masszívan kapcsolható váltó, sőt, a jól adagolható fék is. Felkészültsége meglátszik az árán, ellenfeleivel összevetve azonban korrekt ajánlatnak számít.

A különleges, Soul Crystal piros metálfényezés
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.