Egy újabb városi szaladgáló – PCX 125 teszt

Régi ismerős ez a japán robogó, de mégis történtek vele olyan változások, ami miatt érdemes volt tesztelni.

null

A Hondánál nagy a választék robogóból, ezen belül a PCX sorozat már több, mint egy évtizede található meg, és most fejlesztettek rajta egy keveset. Először is megfelel a motorkerékpárokra már kötelező Euro-5 károsanyag-kibocsátási előírásnak. Ellátták stop-start funkcióval, méghozzá úgy, hogy az indítást a vezető nem észleli, csak azt, hogy forog a motor; ennek a titka a lendkerékként is szolgáló, külsőforgórészes generátor. Olyan finoman forgatja meg az egyhengerest, hogy az bámulatos. Tegyük hozzá gyorsan, a Honda más robogóinál is ez már így van.

Szóval ez a megoldás megkedveltette velem a start-stop funkciót. Eddig mindig kikapcsoltam, mert zavart az indítómotor fogaskerekének kerregése (amúgy autóban is). No meg az is, amikor araszolásnál túlságosan hamar lelövi magát a motor, alighogy leállítja magát, már ismét indítózik…

Régi ismerős ez a japán robogó
Fotó: PappLaci és PappGeri

Nem elsősorban a motor ereje miatt, inkább a biztonság érdekében ellátták kipörgésgátlóval. Aztán a LED-es lett a világítás, a módosított hátsó futómű hosszabb rugóúttal rendelkezik, és még sok más apróságon is módosítottak. Ami maradt, az a kissé barokkos kormánycső-rögzítés. Elég ránézni például a Forza 125-ösre, hogy értsétek, miről beszélek. Manapság már nem használnak ennyi krómot, legalábbis ebben a kategóriában nem. Hacsak nem retro-fílinget akarnak ébreszteni… Amiért még megszerettem ezt a kis vasat, az a fogyasztása. Nagy igyekezettel eléri a 2,5 litert 100 kilométeren, de ez lehet kevesebb is. Ez a járgány városban ideális, országútra nem igazán javasolnám, mert 9,2 kilowattal (12,5 lóerő) nem lehet csodát tenni. Pláne az opció túraszélvédő nélkül, mert így a menetszelet direktben kapja a rajta ülő. Dicséretes, hogy amit ebből a teljesítményből ki lehet hozni, azt megteszi.

Azért egy apróságról meg kell emlékeznem. Mintha szeme lenne ennek a motornak, olyan biztosan találja meg az aszfalton lévő lyukakat. Persze ebben nem ő a hibás, hanem az út meg a kiskerekű felépítés, de abban igen, hogy nem tudja kiszűrni ezeket a rázós dolgokat. Összegzés

Nagyon alkalmas kis városi járművet ismertem meg a PCX-ben. Kezdőknek, fiataloknak (versenyzői ambíció nélkül) bátran ajánlom. No meg munkába járásra, napi szaladgálásra, stb, stb…

Ilyen, amikor felkínálja magát, hogy „gyere gazdám, ülj rám és menjünk”
Fotó: PappLaci és PappGeri

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: PappLaci és PappGeri

A nagytestvér megjelenésével jön a Forza 125-ös robogó

Nem tudom, látszik-e, de nagyon kényelmesen ülök… Amikor elhoztam, elsőre alig láttam a különbséget a 350-es Forzához képest – az illúzió az elindulásig tartott. Persze, ez egy Forza 125-ös… ugyanakkor a többi kategóriatársához viszonyítva nagyon jó. A teljesítménye kihasználja a kategória lehetőségeit, mármint a 11 kW-ot, és a nagyobb Forzánál elmondottak itt is érvényesek, már amit az erőátvitel és a motor egységéről írtam, az összhang itt is nagyon jó. A Honda építőszekrény-elve itt jól látszik, mert a gép alapfelépítése ugyanaz, a műszerfal ugyanaz és a fíling is – egészen a gyorsulásig; de ne legyünk telhetetlenek.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.