Hogyan rendezi be az otthonát egy átlagos magyar?

A magyarok többsége az inkább az olcsó, mint a minőségi bútorokat keresi.

null

A MODIZ bútoráruház online kutatásából kiderül, hogy a válaszadók ágyat és kanapét találnak a legnehezebben. A vevők közel kétharmada ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogat, miközben a magyar bútoripar termékeit alig ismerik.

Menő a barna, a szürke és a fehér

Az ár elsődleges szempontnak bizonyult. Minden második kitöltő ugyanis az árat jelölte meg elsődleges szempontnak. 

Meglepő módon a széles választék csak 5, a kényelmes vásárlás pedig mindössze 4,6 százalékuknak volt kulcsfontosságú. 

A lakástulajdonosok ragaszkodnak az általuk elképzelt színvilághoz, és nehezen változtatnak. A megkérdezettek 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a barna és annak árnyalatai közelségében érzi magát a legkényelmesebben az otthonában. Ezt követte szinte azonos arányban, 43-43 százalékkal a szürke és a fehér szín – derült ki a MODIZ Kft. több mint 500 fő bevonásával készült kutatásából.  

A kérdőívet kitöltők több mint fele évente legalább egyszer vásárol bútort vagy lakberendezési tárgyat saját használatra. A legnagyobb fejfájást pedig az ágy és a kanapé kiválasztása okozza. Előbbiről 49 százalék, utóbbiról 42,5 százalék állította azt, hogy ezekből a bútortípusokból nehéz megfelelőt találni

– mutatott rá Bogárdi Adrienn, a MODIZ bútoráruház megalapítója.

Szívesen bütykölnek a magyarok

A lakberendezési termékeket vásárlók többsége jelenleg impulzív módon választ, és ezt a kapott adatsor is visszaigazolja: a megkérdezettek 96 százaléka még soha nem dolgozott együtt lakberendezővel, azaz a nagy többség nem szívesen fordul profi segítségért

Kiderült továbbá az is, hogy 86 százalék egyedül áll neki összeszerelni a termékeket, mintsem hogy szakembert hívjon.

A pandémia ideje alatt bevezetett korlátozások megágyaztak az internetes vásárlás térhódításának. A kutatás azonban azt mutatja: ezzel kapcsolatban még mindig meglehetősen szkeptikusak az itthoni fogyasztók. Majdnem minden harmadik ember annyira ódzkodik az internetes vásárlástól, hogy még egyáltalán nem vett – és soha nem is venne bútort online.

Az eredeti cikk Így rendezi be az otthonát egy átlagos magyar címmel olvasható a Lakáskultúra oldalán. 

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.