A MODIZ bútoráruház online kutatásából kiderül, hogy a válaszadók ágyat és kanapét találnak a legnehezebben. A vevők közel kétharmada ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogat, miközben a magyar bútoripar termékeit alig ismerik.
Menő a barna, a szürke és a fehér
Az ár elsődleges szempontnak bizonyult. Minden második kitöltő ugyanis az árat jelölte meg elsődleges szempontnak.
Meglepő módon a széles választék csak 5, a kényelmes vásárlás pedig mindössze 4,6 százalékuknak volt kulcsfontosságú.
A lakástulajdonosok ragaszkodnak az általuk elképzelt színvilághoz, és nehezen változtatnak. A megkérdezettek 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a barna és annak árnyalatai közelségében érzi magát a legkényelmesebben az otthonában. Ezt követte szinte azonos arányban, 43-43 százalékkal a szürke és a fehér szín – derült ki a MODIZ Kft. több mint 500 fő bevonásával készült kutatásából.
A kérdőívet kitöltők több mint fele évente legalább egyszer vásárol bútort vagy lakberendezési tárgyat saját használatra. A legnagyobb fejfájást pedig az ágy és a kanapé kiválasztása okozza. Előbbiről 49 százalék, utóbbiról 42,5 százalék állította azt, hogy ezekből a bútortípusokból nehéz megfelelőt találni
– mutatott rá Bogárdi Adrienn, a MODIZ bútoráruház megalapítója.
Szívesen bütykölnek a magyarok
A lakberendezési termékeket vásárlók többsége jelenleg impulzív módon választ, és ezt a kapott adatsor is visszaigazolja: a megkérdezettek 96 százaléka még soha nem dolgozott együtt lakberendezővel, azaz a nagy többség nem szívesen fordul profi segítségért.
Kiderült továbbá az is, hogy 86 százalék egyedül áll neki összeszerelni a termékeket, mintsem hogy szakembert hívjon.
A pandémia ideje alatt bevezetett korlátozások megágyaztak az internetes vásárlás térhódításának. A kutatás azonban azt mutatja: ezzel kapcsolatban még mindig meglehetősen szkeptikusak az itthoni fogyasztók. Majdnem minden harmadik ember annyira ódzkodik az internetes vásárlástól, hogy még egyáltalán nem vett – és soha nem is venne bútort online.
Az eredeti cikk Így rendezi be az otthonát egy átlagos magyar címmel olvasható a Lakáskultúra oldalán.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)