Ügyelni kell autónk szervizelésére a dermesztő fokokban

A négyévszakos gumi nem megfelelő autónkra, ha a hőmérséklet hét fok alá megy.

null

A decemberi hónaphoz közeledve egyre hidegebb fokok röpködnek a szabadban, esteféle gyakori, hogy beborít mindent a köd, így autónk szervizelésére is kiemelt figyelmet kell fordítani. – Amennyiben a hőmérséklet hét fok alá csökken, bár Magyarországon nem kötelező, de meglehetősen ajánlott lecserélni a gumikat – mondta Szökőcs Gyula, egy debreceni autószervíz ügyvezető igazgatója. – Amennyiben a gumi nincs lecserélve, baleset esetén – ha úgy lett kötve a casco biztosítás – a biztosító megteheti, hogy nem fizeti meg a kárt. Ez azt jelenti, hogy a kárértéknek egy bizonyos százalékát megvonják az ügyféltől, nem csak abban az esetben, ha ő a károkozó, akkor is, amennyiben ő a kárszenvedő.

„Egy nagyobb értékű törés esetén a sofőr milliós értékű kárt is okozhat saját magának”

– tette hozzá.

A négyévszakos gumi nem megfelelő autónkra, ha a hőmérséklet hét fok alá megy
Fotó: haon.hu/Kiss Annamarie

A négyévszakos autógumi nem nyújt megfelelő védelmet a téli időszakra. – Ez az abroncstípus mindössze arra a célra megfelelő, hogy valaki kis távokat tegyen meg az autójával. Annak, aki autópályát használ vagy hóban közlekedik, muszáj téligumit rakatnia a kocsijára. A hidegebb időszakokra szánt abroncs mintázata 10-12 százalékban befolyásolja autónk abroncsának a tapadását, a többiért a gumikeverék felelős – osztotta meg Szökőcs Gyula.

„A nem megfelelő gumik áthidegülnek és csúsznak, ezért balesetveszélyesek. Habár a komfortérzetünk megmarad a kocsiban, mivel az abroncsok rugalmasak, de egyáltalán nem tapadnak.”

– A téli időszak alatt elengedhetetlen szervizelési teendő még a fék állapotának ellenőrzése, valamint az ablakmosó folyadékot alkoholtartalmúra kell cserélni, hiszen a nyári könnyedén belefagy a tartályba – mondta a szakember.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Repülőt épített és világcsúcsot döntött a veszprémi mérnök

Dolhai Krisztián repülés iránti szeretete korán megmutatkozott. 15 évesen egész nyáron dolgozott azért, hogy repülhessen. Ma, 40 évesen Európa-bajnok, világbajnoki ezüstérmes, pár hete pedig világcsúcstartó saját tervezésű gépével, az Altusszal.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.