Álló sorompónál jött a vonat Salgótarjánban

Jött a vonat, a fényjelző pirosan villogott, a sorompó viszont nem csukódott le az egyik salgótarjáni vasúti átjáróban.

null

Jött a vonat, a fényjelző pirosan villogott, a sorompó viszont nem csukódott le csütörtök délután az egyik salgótarjáni vasúti átjáróban. A Nógrád megyei hírportál utánajárt az esetnek.

Csütörtökön délután, a hírportál egyik olvasója éppen és a Kossuth Lajos út és a Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződése felé közlekedett, amikor egy rendkívül balesetveszélyes szituációnak volt szemtanúja.

SALGÓTARJÁNI VASÚTI ÁTJÁRÓ
Fotó: NOOL.HU

A mellékelt fotón jól látható, hogy bár a vasúti átjáró fényjelző berendezése pirosan villogott, a sorompó rúdjai nem csukódtak le, miközben a vonat áthaladt az átjáróban.

Az esettel kapcsolatban a portál megkereste a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságát is. Tőlük azt a tájékoztatást kapták, hogy a Kossuth Lajos úti biztosítóberendezés nem jelzett hibát csütörtökön.

Emellett felhívták a gépjárművezetők figyelmét, hogy minden esetben, így fehér jelzés esetén is, győződjenek meg arról, hogy nem tart vasúti jármű a sorompó felé, illetve biztosított-e a folyamatos áthaladás. A vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor érvényesek. Csak akkor lehet elindulni a síneken keresztül, ha sorompó esetén a karok már teljesen felnyíltak és fehéren villog a lámpa.

Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, az nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére, ilyenkor a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni – hangsúlyozta a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Lassújel – Az autóáradatba fulladó Budapest

Az autóáradatba fulladó Budapest számára csak az hozhat érdemi javulást, ha az agglomerációból ingázó százezrek autójukat hátrahagyva, önként ülnek át elővárosi vasútra. Ahhoz, hogy a vonat és a HÉV vonzó alter­natívát jelentsen, egyszerre kellene hét évtized elmaradt felújításait,­ ­fejlesztéseit pótolni. Ez sokáig reménytelennek tűnt, de a kormányzati terveket látva lassacskán kirajzolódik az összkép: egy modern, élhetőbb, az elővárosaival szimbiózisban élő metropolisz képe.

Kőbánya-Kispest vasútállomás, a Köki Terminál bevásárlóközponttal egybeépítve. A fényesre pucolt pláza csillogó üzleteitől a vasúti részt mindössze egy képzeletbeli vonal választja el, de mintha két külön világ volna. A sínek feletti leharcolt átjáró üvegfalán alig lehet átlátni az évtizedes kosztól, de talán jobb is, mert úgyis csak a tetőkön halmozódó hulladékot látnánk. Az állomás összképe aligha ösztönöz bárkit is arra, hogy az autó helyett a vasutat válassza.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.