Kiállta a három napos tesztet a tramtrain vásárhelyi vonala

Jól vizsgázott a tramtrain infrastruktúrája Hódmezővásárhelyen, a háromnapos villamosteszt alatt.

null

December 2-től 4-ig egy 1953-as gyártású, a Szegedi Közlekedési Társaságtól kölcsönzött villamos tesztelte a hódmezővásárhelyi tramtrainpályát, hogy az infrastruktúra esetleges „gyermekbetegségeire” még az előtt fény derüljön, mielőtt a Vásárhely 1-es tramtrain-szerelvény megérkezne. A villamos dízel és elektromos üzemmódban is vizsgáztatta a pályát.

Élesben próbálták ki

A tesztet az tette lehetővé, hogy a vasúti pálya és az áramellátási rendszer teljes hosszában, összesen 3850 vágányméteren elkészült. A tramtrain járművek táplálására szolgáló 600 voltos egyenáramú vontatási rendszert is kiépítették, amely magába foglalja az áramátalakító gépházat, a földkábelhálózatot, felsővezeték-rendszert és az áram-visszavezetési rendszert.

– Megfelelően vizsgázott az infrastruktúra. A kivitelező kíváncsi volt, hogyan „viselkedik” a pálya élesben

– mondta Mucsi László, a projekt főtanácsadója.

Különösebb hibát nem találtak
Fotó: Mediaworks

600 Volt is volt

– Tesztelték az áramátalakító- és az áramellátó rendszert is. A jármű működtetéséhez 600 voltos egyenáramot kellett előállítani. A próba ezen a területen is jól sikerült.

A közlekedési jelzőlámpákat úgy állították be, hogy a szoros menetrend miatt a villamosnak legyen elsőbbsége.

Ezen a területen még további finomításokra, beállításokra lesz szükség. Kipróbálták az utastájékoztató rendszert is. Geometriai és egyéb ellenőrzéseket végeztek a kitérőknél, peronoknál – emelte ki Mucsi László.

Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk. Az emberek örültek a villamosnak és sokan elmondták, hogy nagyon várják már az igazi tramtrain járművet

– említette meg Mucsi László.

A tramtrain vásárhelyi vonala körül még kisebb munkák zajlanak. Most festik fel például az útburkolati jeleket, és a peronokon az utasváró esőbeállók építése is hamarosan kezdődik.

A nagyvasúti részen is dolgoznak

Hódmezővásárhely és Szeged között, a projekt 22 kilométeres nagyvasúti részén is lefektették a síneket. Jelenleg itt ágyazat- és tereprendezési, nyomtáv-szabályozási munkák zajlanak. Lokálisan kézi kisgépes sínköszörülést, míg a teljes vonalszakaszon nagygépes kitérő- és vágányszabályozást is végez a kivitelező. Az útátjárókban helyenként szalagkorlátot építenek.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Luc-, ezüst-, Nordmann- és erdei: beindult a fenyőszezon

Bordás Nóra a Sámsoni úton kínálja a fenyőket, a hétvégén indult be az idei fenyőszezon, és már az első napokban nagy volt az érdeklődés. Elmondta, hogy mint mindig, idén is inkább szombatra és vasárnapra várnak sok vevőt, de egyelőre még inkább a töves fenyőkre, abból ugyanis annyi van, amennyit felszedte, annak kell elfogynia. – Ezeket érdemes mihamarabb megvenni, mert pár nap múlva már a legszebbek ki lesznek válogatva – jegyezte meg a kereskedő.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.