Menet közben gyulladt ki a nemrég vásárolt autó Szombathelyen

Egy személyautó, amikor az egyik lámpánál elinduláskor a jármű motorja rángatni kezdett, váratlanul kigyulladt.

null

A sofőr újraindította a motort, majd a következő lámpánál egy pukkanás után lángok csaptak fel a motortérből. Az autót vezető hölgynek volt az autójában egy kisebb poroltó, illetve más autósok is segíteni próbáltak, de sajnos nem sikerült eloltani a lángokat, a szombathelyi tűzoltók fékezték meg a tüzet.

Kigyulladt egy vadonatúj autó Szombathelyen
Fotó: HORVÁTH BALÁZS/VAOL.HU

A sofőr elmondta, hogy a járművet egy hete vásárolta Szombathelyen egy kereskedésben, ami után azonnal kötött asszisztencia biztosítást, és bár ő befizette azonnal a kapott csekket, a biztosító most nem akarja állni az autómentés költségét, mivel szerintük nem érkezett be a díj, így pedig a szerződés sem érvényes.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

A gépjárművek ötödére kötnek csak casco biztosítást

Drámai mértékben zsugorodott idén az új autópiac, ami a casco biztosításokra is rányomta a bélyegét. Az elmúlt évek öt-hatszázalékos állománybővüléséhez képest az idei harmadik negyedév végére alig több mint egy százalékkal emelkedett a szerződések száma – ismertette a Magyar Biztosítók Szövetsége.

Az idei évben megtörni látszik a casco piac öt éve tartó felívelése. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai alapján szeptember végén 996 588 darab casco szerződést tartottak nyilván, ami mindössze egy százalékkal több, mint múlt év végén volt – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Hazánkban a casco állománya alig több mint egyhatoda a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) állományának, míg díjbevétele meghaladja a kgfb díjbevétel negyven százalékát.

(A gépjárművek – beleértve a buszokat, motorkerékpárokat, tehergépkocsikat és a vontatókat is – 21,3 százalékára kötöttek casco biztosítást a statisztikai hivatal múlt év végi adatai szerint.) Az alacsony arányban szerepet játszik az is, hogy a személygépkocsi-állomány átlagos kora igen magas, 14,4 év, ráadásul évről évre emelkedik. Casco biztosításokat pedig jellemzően új, illetve fiatalabb autókra kötnek – emlékeztetett a MABISZ.

A statisztikákban szereplő casco-szám ráadásul nem is jelent ugyanennyi teljes körű biztosítást, ugyanis sok az úgynevezett rész-casco, amely csak bizonyos típusú biztosítási eseményekre, például csak totálkár vagy lopás esetén térít. Emellett léteznek olyan casco-biztosítások is, amelyek limitált díjért limitált összegig térítik csak meg a gépjárművekben keletkezett károkat.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.