Tízfős csoportokban tanulják a diákok az idegen nyelvet

A koronavírus miatt a legtöbb általános iskola – egyelőre úgy tűnik – nem, vagy csak online tud nyílt napokat tartani.

null

A koronavírus miatt a legtöbb általános iskola – egyelőre úgy tűnik – nem, vagy csak online tud nyílt napokat tartani, ezért a leendő diákok szülei számára megnehezedett az iskola­választás. Nekik segítünk intézménybemutató sorozatunkkal. Ismerjék most meg a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskolát – olvasható a Délmagyar.hu cikkében.

Fél magyar–német és másfél magyar–angol két tanítási nyelvű, valamint egy általános tantervű osztályt indít jövőre a Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola. Mindhárom osztály létszáma az előző évek tapasztalatai alapján 20 fő körül alakul, vagyis kis csoportban tudnak majd foglalkozni a gyerekekkel. Nacsáné Blaha Judit intézményvezető-helyettes elmondta, a két tannyelvű osztályokba jelentkezőktől sem várnak el előzetes nyelvismeretet, azt az első években játékos formában tanítják meg a kicsiknek.

Mazzagné Péter Anna és Antal Anett tanítónők várják az elsősöket
Fotó: FRank Yvette/DÉLMAGYAR.HU

– Az iskola neve miatt sokan nem tudják, de itt nem csak kéttannyelvű képzés folyik. Az általános tantervű osztályban sakk képességfejlesztő program működik, a nyelvoktatás pedig később kezdődik. Ha a tanulmányi eredmény engedi, már 3. osztálytól, ha nem, ak­­kor 4. évben – folytatta.

Az iskolában az írást és az olvasást a hangoztató, elemző, összetevő módszerrel tanítják. Az írásórát ráadásul két tanító vezeti: azzal, hogy egyszerre vannak bent az órán, személyre szabottabban tudják segíteni a gyerekeket. Szintén különlegesség, hogy alsó tagozatban az 5. órát pihenéssel töltik a diákok, így nyugodtan meg tudnak ebédelni, és az ekkorra már jelentkező fáradtságon is túljuthatnak. Az utolsó órájuk ezt követően már csak valamilyen készségtantárgy, majd megkezdődik a napközi. Az intézménynek saját pszichológusa, logopédusa, fejlesztő pedagógusa és gyógytornásza van, a tanulók fejlesztését helyben meg tudják valósítani, illetve tartanak terápiáskutya-foglalkozásokat is.

Az idegen nyelv oktatása csoportbontásban történik, ami azt jelenti, hogy egy pedagógus nagyjából 10 gyerekkel foglalkozik.

– Mindez azt eredményezi, hogy sok diákunk középfokú nyelvvizsgát tud tenni 8. év vége előtt. Németből ráadásul helyben, az iskolában vizs­­gázhatnak, hiszen DSD nyelvvizsgaközpont vagyunk – hangsúlyozta az intézményvezető-helyettes.

A mindennapos testnevelésbe a Tarjáni kéttannyelvű iskolában számos szabadidős sportot is beépítettek: dupla órákon a diákok görkorcsolyáznak, pingpongoznak, ke­­rékpároznak, úsznak, felső ta­­gozatban pedig tekéznek, íjászkodnak és jégkorcsolyáznak. Délutánonként tánc- és mozgásművészeti képzésen vehetnek részt az érdeklődők. Ehhez külön táncterem is rendelkezésre áll az intézményben.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Külhoni magyar diákoknak segítenek az iskolakezdésben

Idén is kilencezer külhoni magyar diákok kapnak segítséget az iskolakezdésben a Rákóczi Szövetségtől – mondta Csáky Csongor, a szövetség elnöke.

A Felvidéken már kiosztották az iskolatáskákat és támogatásokat, Kárpátalján jelenleg is tart az átadás – hangzott el. A szövetség elnöke hangsúlyozta: ezzel a támogatással is érzékeltetni akarják a határon túli magyar szülőkkel, hogy az anyaország figyel rájuk.

Mint mondta, a magyar összefogást jelképező ösztöndíj által mintegy 500 magyar települési önkormányzat, számos közéleti ember és magánszemély köszönete nyilvánul meg a határon túli magyar szülőknek.

A szervezet magyar iskolaválasztási programjának célja, hogy a magyar szó, a magyar kultúra megmaradjon a határon túl is – hangsúlyozta Csáky Csongor.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.