Építési telek lett a szentkirályszabadjai repülőtérből
Egy évtizeddel korábban, 2007-ben Boeing 737-es típusú utasszállító repülőgép landolt a Veszprém melletti volt katonai repülőtéren. A Boeing Ferihegyről szállt fel, a százötven utast a BudaWest, vagyis az angol, amerikai és magyar szakmai-pénzügyi befektetők tulajdonában lévő cég utaztatta, amely vállalta, hogy két éven belül megkezdi egy nyilvános kereskedelmi repülőtér működtetését. A fejlesztés nem valósult meg, az érintett önkormányzatok szerződést bontottak a BudaWesttel, és a korábban katonai kézben lévő szentkirályszabadjai légikikötő azóta is kihasználatlanul áll.
Annyira kihasználatlan, hogy hirdetés jelent meg az egyik, negyvenezer négyzetméteres telekről. Eszerint a külterületi építési telek kereskedelmi, szolgáltató gazdasági terület besorolású, mely elsősorban nem jelentős zavaró hatású gazdasági tevékenységi célú épületek elhelyezésére szolgál. Építhetők rajta lakások, irodaépületek, parkolóház, üzemanyagtöltő-állomás vagy sportlétesítmény.
A szentkirályszabadjai bázison a rendszerváltást megelőzően a 86. helikopterezred állomásozott. 2004. december végén bezárták a repteret. Személyi állományának, technikai eszközeinek részei Szolnokra, kisebb számban a pápai repülőtérre kerültek. A jelenleg üzemen kívüli repülőtér Natura 2000 területet érint, illetve a tervezett le- és felszálló pályairányok alacsonyan (180–500 méter magasságban) húzódnak Balatonalmádi felett. Emiatt a környék lakossága körében erős ellenállás bontakozott ki a repülőtér átépítése, tervezett működése ellen.
A cikk ITT folytatódik.