Az útfejlesztések Dunaújváros irányába is nagy előrelépést hoznak

Évtizedek óta várt útfejlesztések menetéről adtak számot megyei vezetők csütörtökön Székesfehérváron.

null

Nagy volumenű, hosszú évtizedek óta várt, és még hosszabb időszakra meghatározó jelentőségű útfejlesztések menetéről, tervezési fázisáról adtak számot megyei vezetők csütörtökön Székesfehérváron, a megyeházán. 2023 lehet az építkezések elkezdésének esztendeje.

Elkészült az M8-as gyorsforgalmi út tanulmánytervének első változata, ez adott apropót a tájékoztatásra. Készül a környezetvédelmi hatásvizsgálat is.

– Úgy látjuk, hogy 2022 januárjában már engedélyes tervdokumentációval fog rendelkezni az M8-as, márciusra építési engedélyekről is beszélhetünk, jó esetben. Ahhoz képest 6-8 hónap elteltével a kiviteli tervek is elkészíthetőek lesznek. Mindent egybevetve úgy látjuk, hogy 2023-ban elindulhat a kivitelezést illetően a továbblépési lehetőség – fogalmazott dr. Molnár Krisztián, a megyei közgyűlés elnöke.

Az M8-as útfejlesztés gyakorlatilag a Pentele hídtól (képünkön) számítva az M6-os és az M7-es autópályák összekötése. Az M8-as érinteni fogja Polgárdi, Lepsény, Enying, Mátyásdomb, Dég, Kisláng, Sárszentágota, Sárbogárd, Mezőfalva, Nagykarácsony és Baracs településeket is
Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő / Dunaújvárosi Hírlap

– Az M8-as útfejlesztés, ha nagyon röviden szeretném megfogalmazni, az M7-es és az M6-os autópályák összekötése. Egy 50 kilométeres, Fejér megyei útfejlesztésről beszélünk, amely közvetlenül tehermentesíti a 61-es, a 62-es, a 64-es és a 65-ös számú főutakat, és közvetve a 63-ast is – folytatta Molnár, s hozzátette, a leendő új 50 kilométeres M8-as kétszer kétsávos gyorsforgalmú út lesz, amelyen majd 110 km/órával lehet közlekedni. Fejér megyéből közvetlenül érinteni fogja Polgárdi, Lepsény, Enying, Mátyásdomb, Dég, Kisláng, Sárszentágota, Sárbogárd, Mezőfalva, Nagykarácsony és Baracs települését, lakosságát.

Törő Gábor országgyűlési képviselő választókerületét a fejlesztés közvetlenül Polgárdi környékén érinti.

– Közlekedésileg mindenképpen tehermentesít, gazdaságilag is nagyon fontos a Polgárdi környékén kiépült ipari park miatt. Így az útfejlesztés az egész környék életére komoly befolyással bír – értékelt.

Varga Gábor országgyűlési képviselő visszaemlékezve az elmúlt két évtizedre arról beszélt, hogy az M8-as projektet mindig támogatta az aktuális Fejér megyei közgyűlés. S hogy miért éppen most valósulhat meg?

– A kormány egyik kiemelt célja, hogy segítse azokat a zárvány és belső perifériás területeket, mint amilyen Dél-Fejér – mondta.

Varga Gábor kiemelte, ez a fejlesztés évtizedekre, sőt akár egy évszázadra is meghatározó lesz Dél-Fejér arculatára, gazdaságára, közlekedés-földrajára, sőt kultúrájára nézvést egyaránt.

A teljes, eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.