Folyamatos mozgásban vannak az utak biztonságáért az Alföldön is

Az elmúlt napokban hosszabb-rövidebb időre fehérbe borult a táj, és az előrejelzések szerint igazi téli idő várható a folytatásban is.

null

Az elmúlt napokban az ország több részén hosszabb-rövidebb időre fehérbe borult a táj, és az előrejelzések szerint igazi téli idő várható a folytatásban is, többfelé újabb csapadékkal. A téli időjárás nagyobb odafigyelést igényel a közlekedőktől. Összeszedtük, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. miként veszi fel a harcot a tél viszontagságaival a hazai utak biztonságáért – olvasható a Bács-Kiskun megyei hírportál, a Baon.hu oldal cikkében.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mintegy 32 ezer kilométernyi országos közúthálózat, vagyis a gyorsforgalmi, a településeket összekötő fő- és mellékutak, illetve ezen utak településeken átvezető szakaszainak üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el. Kivétel a koncessziós autópálya-üzemeltető cégekhez tartozó M5-ös és M6-os autópálya.

Hókotró munka közben az M7-es autópályán.
Fotó: MTI/Varga György

Ezen­felül 2018 tavaszától kezdődően nemcsak az országos közúthálózat, hanem a főutakkal párhuzamos lakott területen kívüli és az országos kerékpáros törzshálózat lakott területen kívüli kerékpárútjainak üzemeltetése is a cég hatáskörébe tartozik. Így mintegy ezer kilométernyi szakaszt vettek át üzemeltetésre a helyi önkormányzatoktól. Minden más – mintegy 140 ezer kilométernyi út – önkormányzati kezelésben van. Budapest közigazgatási határain belül a társaság nem illetékes – olvasható a Magyar Közút Nonprofit Zrt. honlapján közzétett, a téli időszak alatt végzett üzemeltetési és fenntartási munkákkal kapcsolatosan leggyakrabban feltett kérdésekre választ adó írásában.

A cég munkatársai a téli üzemeltetési időszakban 12 órás váltott műszakokban dolgoznak, vagyis 0–24 órás szolgálatot biztosítanak.

Mint írják, a téli hóeltaka­rítási és síkosságmentesítési munkákat az egyes útszakaszok forgalmi rendje és az úthálózatban betöltött szerepe szerint látják el. Mivel több ezer kilométernyi út kezelése tartozik hozzájuk, a munkálatokat ezért nem egyszerre, hanem az előzetes ütemterveknek megfelelően végzik el a szakemberek: ez azt jelenti, hogy először az országos közúthálózat ütőerének számító autópályákon, autóutakon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követi a településeket összekötő mellékutak biztonságáért, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése.

A hóeltakarítási és síkosságmentesí-tési munkákon túl az úthálózati szerepük alapján fontos szakaszokon megelőző sózást is végeznek, ez a forgalmas autópályákat, autóutakat és főutakat érinti elsősorban. Ez azt jelenti, hogy az előrejelzések alapján még a havazás vagy síkosság kialakulása előtt szóróanyagot juttatnak ki a burkolatra.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.