Befejezték a Zagyva-híd szerkezeti felújítását is Rékason

A korábbi években a pályaelemeket tették rendbe, míg most a szerkezeti elemek felújítása is megtörtént.

null

Néhány évvel ezelőtt vált világossá, hogy halaszthatatlan a rékasi Zagyva-híd felújítása. Az átkelő előtt és után is jelentősen kikátyúsodott az úttest, nagyon megnehezítve a hídra való le- és felhajtást. A 2018-ban végzett statikai vizsgálat szerkezeti hibákat is feltárt, a vasból készült elemek pedig intenzíven korrodálódtak. Az önkormányzat azonban nem tudott a felújításra annyi támogatást szerezni, ami fedezte volna a műtárgy teljes megújítását. A pályaelemeket viszont rendbe tették, ezáltal biztonságossá téve a közlekedést

A fennmaradó renoválási munkákra az önkormányzat a Magyar Falu Programban is pályázott, szerkezeti felújításra 21,1 millió forint támogatást elnyerve.

Ebből a felújítás összege 19,7 millió forintot tett ki, a többi a tervezés és műszaki ellenőrzés költségeit fedezte. A munkákat az utóbbi hónapokban sikerült is elvégezni. Januárban is le volt zárva a gépkocsiforgalom elől a híd két hétig. Ennek persze az itt közlekedő gazdálkodók nem örültek.

– Nehezen viselték a helyzetet a gazdák – számolt be róla Kurucz László polgármester is –, de másképp nem lehetett elvégezni ezeket a munkálatokat. Ráadásul most végzi a vízügy a Zagyva-gát magasítását, ennek kapcsán is le volt zárva a híd egy hónapig.

Kurucz László mutatja a felújított Zagyva-hidat. Ottjártunkkor már csak a festés utolsó simításai voltak hátra a vasszerkezeten
Fotó: Nagy Balázs

– Egyértelműen jó, hogy felújították a hidat, örülünk neki, de annak is, hogy végre elkészült – vallotta meg a látogatásunkkor is arra közlekedő Lukács Mihályné.

– Amíg le volt zárva a híd, a két kilométerre lévő tanyánkra csak Szászberek felé, egy nagy kerülőt téve tudtunk kijutni. Tizenhat kilométer oda, tizenhat visszafelé… Ráadásul az út is nagyon rossz arrafelé. A tanyára viszont menni kell mindennap, vannak állataink, lovak, baromfi. Nem mindegy, hogy harminc kilométerrel többet kell-e megtennünk.

A kerékpárral járók viszont a korábbi felújítás során örültek, hogy eltűntek a híd előtt és után tátongó gödrök, melyekben esős időben megállt a víz.

– Nyilván szebb, ha a vasszerkezet nem rozsdás és le van rendesen festve. De az a legfontosabb, hogy a híd biztonságos legyen – jegyezte meg egyikük.

A teljes, eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.